Gravida guppy honor dör!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sirii
    • February 2009
    • 64

    Gravida guppy honor dör!

    Idag hittade jag en fjärde guppy hona död på botten, varför blir det så att enbart dom gravida dör? och det verkar inte som om hon han föda några yngel heller för hon va fortfarande tjock! jag har läst nånstans att honorna kan bli stressade av de andra fiskarna, kan det stämma och va ska man i sånna fall göra åt det? har ett 19 l yngel akvarium där jag har ett yngel som är ca 3 veckor gammalt men det går nog inte att släppa ner honorna där för då stryker nog ynglet med!
    Skulle bli väldigt glad om nån ville svara!
  • Sirii
    • February 2009
    • 64

    #2
    Nu har två till dött! va tusan är det som händer har bara två honor kvar nu! jag byter vatten regelbundet och allt sånt! Är det ingen som vet?!

    Kommentar

    • uncleban
      • March 2008
      • 69

      #3
      Utöver de vanliga råden att kolla vattenvärde osv...om det bara är gravida honor som dör och de övriga fiskarna mår bra kan det helt enkelt vara som så att de inte lyckats föda yngeln. Har haft gyppy som inte lyckats föda alla yngel och dött med ganska stor mage.

      Kan säkert vara andra orsaker till fiskdöden också...tråkigt är det i alla fall varje gång man råkar ut för fiskdöd...

      Kommentar

      • Sirii
        • February 2009
        • 64

        #4
        Ja usch det är inte alls kul! Alla honor utom den som jag hittade i eftermiddags har varit tjocka denna var ändå hyfsat smal.. det verkar som om dom ändå lyckas föda några stycken för allt som allt har jag fått 8 yngel som har överlevt.. Alla andra fiskar mår prima så vitt jag vet! men jag tror jag väntar några veckor med att köpa nya honor och ser vad som händer, jag har ju även 3 små yngel som ju kanske är honor..

        Kommentar

        Arbetssätt...