guppyhona som är röd inne i buken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morrigu
    • June 2009
    • 5

    guppyhona som är röd inne i buken?

    hej en av mina guppy honor är röd i buk och ner mot analfenan och hon är mäst för sig själv satte henne o vara lite för sig själv för att bätte kunna se hur hon såg ut. efter en timma fanns det en rund orange liten boll i det karlet där hon var 5 minutersenare var den borta, ingenaning om vad detta var men dom lägger ju inte rom så jag har eller varför hon är röd i buk och ner mot analfenan.

    skulle vara tacksam om det är någon som förstår denna förklaring eller har ett aning om vad det kan vara för fel med guppyn...
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    det att det låter som om hon försöker föda och det orangea var ett ägg. De ska ju föda levande ungar, undar om hon har något fel i sig som gör att hon inte kan föda riktigt.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ursprungligen postat av macke_fisk
      det att det låter som om hon försöker föda och det orangea var ett ägg. De ska ju föda levande ungar, undar om hon har något fel i sig som gör att hon inte kan föda riktigt.
      ....men om de stressas kan de släppa inte helt utvecklade ungar/ägg i förtid.....

      Man säger att de "föder" levande ungar, men i själva verket brukar de rent praktiskt "kläckas" fram samtidigt som de kommer ut ur honan....rommen blir alltså befruktad och utvecklas inuti honan, men det är inte alls på samma sätt som hos däggdjur eller så....
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • Morrigu
        • June 2009
        • 5

        #4
        det som är det är just det att hon är röd inne i buken och ser rödsprängd ut mot analfenan sen är hon inte så pigg.... den som tidigare fick yngel var aldrig röd inne eller mot analfenan. kan hon vara sjuk eller kan det vara en biefekt efter medecineringenhar inte harft fiskarna längre än en månad

        Kommentar

        • MrArboc
          • March 2007
          • 56

          #5
          Hon klämde ut ett obefruktat ägg

          Kommentar

          Arbetssätt...