Gör jag rätt när jag flyttar henne till en födselkasse?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hejhopp
    • March 2005
    • 19

Gör jag rätt när jag flyttar henne till en födselkasse?

Okej, men alltså, jag köpte 3 stycken guppy hanar och 5 stycken guppy honor, efter 3 dagar så ser jag att en av honorna har blivit liite tjockare så jag har nu flyttat henne till ett "plast kasse med typ en delad mitten och något sorts filer som gör så att äggen kommer från henne när hon föder dem, och då undrar jag om jag gjort rätt, för hur ska hanen brfrukta äggen? och hur tjock ska hon bli egentligen, jag menar hon är ju inte föör fet.

Tala gärna om saker som jag inte tagit upp, . tackar!
  • gladhertha
    • February 2005
    • 1755

Guppys är en levandefödare å "kläcker" äggen i magen. Det tar rätt lång tid innan ynglena kommer. Runt en månad *not 100% sure about this*....
    Mvh Hanna
    Min Zoon

Kommentar

• MrFisk
      • June 2004
      • 250

Äggen är formodligen redan befruktade då hanen befruktar dom inne i honan. Guppy är levandefödare så honan kommer inte att lägga ägg utan föda färdigutveckalde yngel. Honan är väldigt tjock strax innan hon ska föda, nästan fyrkantig. Ta bort gallret som delar födokassen och ha gärna flytväxter istället. Har du en del flytväxter i akvariet så kommer många yngel att överleva även om du inte flyttar honan till et födokasse.
      Experience is the thing that you get just after you needed it.
      Zoonen

Kommentar

Arbetssätt...