Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Akvarieutställningar 2019 med ungfödare?

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Akvarieutställningar 2019 med ungfödare?

kommer det vara några akvarieutställningar/shower mm under 2019 i Sverige eller Danmark under 2019? När och var i så fall? Gärna där det även finns möjligheter att handla fina spännande ungfödare.

Akvarieutställningar överhuvudtaget var det flera år sedan som det arrangerades - dock så hölls ett diskuschampionat förra året i Sverige. Killiutställningar brukar också arrangeras årligen (oftast i Köpenhamn men förra året i Stockholm). Malmö Akvarieförening är nog de enda som då och då arrangerar en akvarieutställning, men det är några år sedan.
    De enda levandefödarutställningar jag kan påminna mig är de Guppyutställningar som sporadiskt har arrangerats. Däremot brukar Poecilia Scandinavia ha ett årligt möte där det för de närvarande efter föredragen brukar hållas en auktion där många intressanta levandefödare brukar säljas.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentera

Så akvariehobbyn har krympt mycket och är inte lika stor som den en gång var?

Kommentera

Tropikmässan i Malmö återkommer den 19 april 2019 med en del akvariefiskar.

Kommentera

SGS kommer förmodligen ha sin årliga utställning 6-7 april med tillhörande auktion efteråt. //mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av BlueFizz Visa inlägg
            Så akvariehobbyn har krympt mycket och är inte lika stor som den en gång var?
            I likhet med vad som gäller för all annan föreningsverksamhet så har den absolut minskat men antalet som har akvarier har nog inte minskat. Det är ju en tidsutveckling som även gäller för annat - akvarieböcker har helt dött ut, många akvarieforum har försvunnit helt medan de överlevande har minskat drastiskt. Men som sagt detta gäller för alla "hobbys"/branscher så det är inget unikt för akvariehobbyn.
            Kul i alla fall att några akvarieutställningar finns kvar - besök dom.

Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Aquavitae Visa inlägg
              SGS kommer förmodligen ha sin årliga utställning 6-7 april med tillhörande auktion efteråt. //mvh
              När vet man om den blir av? Kan man även handla guppy då?

Kommentera

Sparar...
              X