Vargtetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Quilles
    • November 2008
    • 87

    Vargtetra

    Tänkte ställa en liten fråga som min kompis undrar över..

    Han har en vargtetra ( Hopolias Malabaricus ) Och undrar om han kan ha någon fisk med den eller dem kommer bli mat ?
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Såvida han inte har fiskar tillsammans med den som är större än vargtetran så löper dom stor risk att bli käk
    Har sett såna äta råttor för bövelen och andra djur som varit lika stora som vargtetran själv så dom e monster ju.
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Quilles
      • November 2008
      • 87

      #3
      Ursprungligen postat av drd
      Såvida han inte har fiskar tillsammans med den som är större än vargtetran så löper dom stor risk att bli käk
      Har sett såna äta råttor för bövelen och andra djur som varit lika stora som vargtetran själv så dom e monster ju.
      ajo den klipper allt som kommer inn i karet nu men han får ett kar av mig snart så han tänkte lägga i någon fisk där eller sådant.. han hade dock en guppy som levde i de karet i några månader innan han blev käk

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Hur stort kar ?

        Kommentar

        • Quilles
          • November 2008
          • 87

          #5
          375 liter är de han skall få av mig men han skall uppdatera snart igen så till ett 960 liters

          Kommentar

          • Erik Åhlander
            • January 2006
            • 1881

            #6
            Det finns många arter Hoplias även om alla säljs som malabaricus. Vissa kan bli över halvmetern andra är betydligt mindre. Det finns tyvärr ingen litteratur för att bestämma vilken art man har och därmed hur stor den kommer bli!

            I naturen förekommer Hoplias i alla möjliga typer av vatten. När de lever i mindre vattensamlingar, typ mindre dammar, diken etc kan man konstatera att de flesta andra fiskar som lever där antingen är stora snabba tetror såsom Astyanax, Markiana m fl, välarmerade malar som Callichthys och Hoplosternum eller fullvuxna sumpålar (Synbranchus). Det kan ju ge en hint om hur "sällskapsakvariet" bör se ut...

            Kommentar

            • Mick13
              • May 2008
              • 1796

              #7
              jag vart lite nyfiken på denna tetra och googlade fram detta. Inte en helt lätt sällskapsakvarie fisk.

              In vino veritas, in aqua sanitas

              Kommentar

              Arbetssätt...