akvarium pirayor allt om dem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pirayaa
    • May 2009
    • 54

    akvarium pirayor allt om dem

    Hej vill hjälpa folk med pirayor hoppas fler vill hjälpa alla som vill ha pirayor skriv era frågor och allt ni vet om pirayor alla nybörjare med pirayor och allt skriv har om ni undra nått jag eller andra kanske kan va till hands hoppas det blir bra
  • illerfisken
    • January 2009
    • 313

    #2
    tror du typ 8 små pirayor (lite större än en femkrona) skulle gå bra med fengädda?
    http://mfksweden.forum24.se/

    Kommentar

    • pirayaa
      • May 2009
      • 54

      #3
      Ursprungligen postat av illerfisken
      tror du typ 8 små pirayor (lite större än en femkrona) skulle gå bra med fengädda?

      ja allså om du köper dem små sen heru ner dem på engång för jag hade en gång med guppisar så dem levde så men se till och håll dem mätt

      Kommentar

      • Maackan
        • May 2009
        • 50

        #4
        Hört att dem skall vara rätt trista fiskar som mest står still och inte går att ha ihop med så många andra....

        Kommentar

        • pirayaa
          • May 2009
          • 54

          #5
          Ursprungligen postat av Maackan
          Hört att dem skall vara rätt trista fiskar som mest står still och inte går att ha ihop med så många andra....
          stämmer då inte om dem har bra yta och dem är med flera så simma dem som fan för det är stimm fisk man kan ej ha dem sj då suger dem och med andra går om man göre från början med dem

          Kommentar

          • Baf2
            • February 2008
            • 421

            #6
            Hur många pirayor har du?, vilken storlek har du på ditt kar?, kan man mata dom med möss?

            Kommentar

            • pirayaa
              • May 2009
              • 54

              #7
              Ursprungligen postat av Baf2
              Hur många pirayor har du?, vilken storlek har du på ditt kar?, kan man mata dom med möss?
              jag har 10st och 550liter sen 740liter men har dem i 550 nu det räker du ränkar så har 1cm fisk 1liter vatten eller 1cm 2liter vatten så har dem sim yta och mina är mellan 10cm och 16cm och ja du ska kunna mata dem med möss men jag tipsa dej prova först med en aborra eller nått sånt för se hur dem är hur mångar ha du hur stort

              Kommentar

              • DAHLBERG
                • September 2008
                • 1598

                #8
                Jag har hört att det ska finnas ett litet tecken som ser ut som en punkt "." Är det något du hört talas om?
                DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                540 liter kulfisk - T. lineatus
                120 liter salt - Koraller och fisk

                Kommentar

                • pirayaa
                  • May 2009
                  • 54

                  #9
                  Ursprungligen postat av DAHLBERG
                  Jag har hört att det ska finnas ett litet tecken som ser ut som en punkt "." Är det något du hört talas om?

                  vad för tecken på vad ?

                  Kommentar

                  • Beleg
                    • March 2009
                    • 14

                    #10
                    Han menar att du borde vara lite mer uppmärksam under svensklektionerna i skolan så att du vet när man ska punktuera. Det kan bli lite jobbigt att läsa annars. För övrigt kan jag själv tillägga att det blöder ur mina ögon när folk skriver "dem" istället för "de". Kan man inte skilja på när man ska använda subjektsformen eller objektsformen bör man använda talformen "dom". Då bara svider det i mina ögon.
                    Lycka till med dina pirayor.

                    p.s. Tycker nog att det är snudd på djurplågeri att mata med möss om de är levande. Jo jag vet det är jättehäftigt när man är tonåring.
                    Senast redigerad av Beleg; 25 May 2009, 19:10.

                    Kommentar

                    • pirayaa
                      • May 2009
                      • 54

                      #11
                      Ursprungligen postat av Beleg
                      Han menar att du borde vara lite mer uppmärksam under svensklektionerna i skolan så att du vet när man ska punktuera. Det kan bli lite jobbigt att läsa annars. För övrigt kan jag själv tillägga att det blöder ur mina ögon när folk skriver "dem" istället för "de". Kan man inte skilja på när man ska använda subjektsformen eller objektsformen bör man använda talformen "dom". Då bara svider det i mina ögon.
                      Lycka till med dina pirayor.

                      p.s. Tycker nog att det är snudd på djurplågeri att mata med möss om de är levande. Jo jag vet det är jättehäftigt när man är tonåring.

                      vad fan gör du har om du bara ska klaga inte mitt fel att jag är född med dyxelexi eller ?

                      Kommentar

                      • DAHLBERG
                        • September 2008
                        • 1598

                        #12
                        Ursprungligen postat av pirayaa
                        vad fan gör du har om du bara ska klaga inte mitt fel att jag är född med dyxelexi eller ?
                        Yttrandefrihet i Sverige. Det var inte meningen av varken mig eller Beleg att göra dig upprörd.
                        DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                        750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                        540 liter kulfisk - T. lineatus
                        120 liter salt - Koraller och fisk

                        Kommentar

                        • pirayaa
                          • May 2009
                          • 54

                          #13
                          Ursprungligen postat av DAHLBERG
                          Yttrandefrihet i Sverige. Det var inte meningen av varken mig eller Beleg att göra dig upprörd.

                          nej men tycker det är lite dålig stol att säga nått innan du vet vad dem har för problem

                          Kommentar

                          • DAHLBERG
                            • September 2008
                            • 1598

                            #14
                            Ursprungligen postat av pirayaa
                            nej men tycker det är lite dålig stol att säga nått innan du vet vad dem har för problem
                            Du menar att om jag skriver ett inlägg så måste jag först fråga alla som tidigare skrivit om de har läs- eller skrivsvårigheter, beklaga mig och sedan skriva mitt inlägg utifrån det?
                            DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                            750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                            540 liter kulfisk - T. lineatus
                            120 liter salt - Koraller och fisk

                            Kommentar

                            • pirayaa
                              • May 2009
                              • 54

                              #15
                              Ursprungligen postat av DAHLBERG
                              Du menar att om jag skriver ett inlägg så måste jag först fråga alla som tidigare skrivit om de har läs- eller skrivsvårigheter, beklaga mig och sedan skriva mitt inlägg utifrån det?
                              ne men du sa att jag skulle vara uppmärksam under svenskan lät bara lite dum men det är fan inte det har dte har formute går ut på

                              Kommentar

                              Arbetssätt...