Kardinaltetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Kardinaltetra

    En av våra vanligaste tetror i SA kar. Men de små stackare som säljs i butiken växer ju på sig

    Har mätt upp mina honor till ca 5 centimeters längd, de är fyra år gamla nu och stimmet blir mindre för varje månad, naturlig avgång förmodar jag.



    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths
  • DAHLBERG
    • September 2008
    • 1598

    #2
    Wow! Kan du inte försöka hålla en tändsticksask eller liknande brevid? Lite svårt att se storleken utan referens
    DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
    750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
    540 liter kulfisk - T. lineatus
    120 liter salt - Koraller och fisk

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      #3
      Ursprungligen postat av DAHLBERG
      Wow! Kan du inte försöka hålla en tändsticksask eller liknande brevid? Lite svårt att se storleken utan referens
      Gjorde ett försök med att sätta tejp på karet där jag hade cm markeringar.

      Men Kardenalerna kommer aldrig fram till frontrutan, så det är svårt att ge en referens.

      Faktum är att det var när jag satte upp tejpen jag kom på hur stora dom var. Dom liksom bara finns där och har gjort det så länge att jag har blivit lite hemmablind.

      Men du kan ju titta på filmerna med mått tejp uppsatt, du kanske kan få en uppfattning.

      Dom finns här på min YT plats.



      Det är dom två filmer som Size i namnet, det var framförallt Skalarer och Diskus som var motivet. Dom är det nästan ännu svårar att se på om de har vuxit de senaste sex månaderna. Det var därför jag gjorde filmen, så att jag har en referens.

      Edit: Tittad på filmen själv igen, Äppelsnäckan som är näst intill fullvuxen ger en referens till den som vet hur stora Äppelsnäckor är.
      Senast redigerad av c90368; 11 April 2009, 17:29.
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • DAHLBERG
        • September 2008
        • 1598

        #4
        Ursprungligen postat av c90368
        Edit: Tittad på filmen själv igen, Äppelsnäckan som är näst intill fullvuxen ger en referens till den som vet hur stora Äppelsnäckor är.
        Det är svårt att tänka sig en tetra så stor, hur jag än försöker så är det snäckan som är liten Kan du inte sätta ner en femma eller nåt i ett snöre så den hänger ganska nära tetrorna? Det var som du sa lite svårt att se storleken med tejpbitarna när de inte är vid rutan...
        DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
        750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
        540 liter kulfisk - T. lineatus
        120 liter salt - Koraller och fisk

        Kommentar

        Arbetssätt...