kardinaler och svarta neoner?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Uddaveka
    • June 2007
    • 431

    kardinaler och svarta neoner?

    Hej!
    Jag har ett akvarium på 100l som jag tänkte ändra om i lite. Jag har sedan tidigare bl.a 4 kardinale. Innan var de 10 men några har dött av ålder. Funderar på att utöka stimmet med några till. Jag är dessutom otroligt sugen på svarta neoner. Skulle kardinaler och svarta neoner bli snyggt tillsammans?

    Förutom dem tänkte jag svärdbärare och antingen guppy eller någon corydoras.
    ~Love animals~
    Kramar Sofia
    160l, 100l, 54l, 40l
  • aneta
    • September 2008
    • 261

    #2
    Ursprungligen postat av Uddaveka
    Hej!
    Jag har ett akvarium på 100l som jag tänkte ändra om i lite. Jag har sedan tidigare bl.a 4 kardinale. Innan var de 10 men några har dött av ålder. Funderar på att utöka stimmet med några till. Jag är dessutom otroligt sugen på svarta neoner. Skulle kardinaler och svarta neoner bli snyggt tillsammans?

    Förutom dem tänkte jag svärdbärare och antingen guppy eller någon corydoras.
    Varför inte? Jag har kardinaler tillsammans med glödbadstetrorna och tycker att det går fint ihop. De blandar sig ofta i ett stim och ser spännande ut med sina olika glödfärger
    325L

    Kommentar

    • HenkeP
      • January 2009
      • 886

      #3
      Det ska nog gå bra.. Jag har 40-60 kardinaler och 11 svarta neoner, neonerna har jag bara haft i 2 dagar, så dom har väl inte riktigt blandat ihop sig med kardinalerna, men det kommer väl kanske, ser iafl helt ok ut när dom blandar sig "av misstag".

      Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

      Kommentar

      Arbetssätt...