sorgmanteltetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gunrunner
    • February 2009
    • 56

    sorgmanteltetra

    Hejsan, min sorgmanteltetra byter färg hela tiden. Den byter från grå till bäcksvart under hela dagarna och färgbytet går fort och hon har gjort det i ett par dagar, är den schizofren eller vad kan det va?
    Can i walk and bark at the moon!!!!
  • Olfi
    • January 2007
    • 174

    #2
    Dom gör ofta så, så har mina gjort i alla fall. Särskilt när de leker så blir de väldigt svarta. Annars kan färgen skifta beroende på omgivningen, mörk omgivning=mörk tetra, eller om de håller på och "busar" och gör liv om sig

    Hur gamla är dina tetror? De är ju som mörkast när de är unga, sen blir de gråa. Fast som sagt under leken så kommer färgen fram igen, då minns man varför man köpte sorgmantlar. Jag har ett par riktigt stora och gamla som leker lite då och då, de blir riktigt fräna i teckningen då faktiskt

    Kommentar

    • Gunrunner
      • February 2009
      • 56

      #3
      Ursprungligen postat av Olfi
      Dom gör ofta så, så har mina gjort i alla fall. Särskilt när de leker så blir de väldigt svarta. Annars kan färgen skifta beroende på omgivningen, mörk omgivning=mörk tetra, eller om de håller på och "busar" och gör liv om sig

      Hur gamla är dina tetror? De är ju som mörkast när de är unga, sen blir de gråa. Fast som sagt under leken så kommer färgen fram igen, då minns man varför man köpte sorgmantlar. Jag har ett par riktigt stora och gamla som leker lite då och då, de blir riktigt fräna i teckningen då faktiskt
      Jag skulle gissa på att de är runt 4 år typ. Fisken byter färg hela tiden, och det går på 1 minut för att byta färg. Jag tror att jag bara har honor, den äter bra och beter sig "friskt". Det är färgbytet som får mig att undra va den vill, det kanske är morse språk ?
      Can i walk and bark at the moon!!!!

      Kommentar

      Arbetssätt...