Fembandsbarbar dör vad kan det va??.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon H
    • January 2008
    • 515

    Fembandsbarbar dör vad kan det va??.

    Hej! Jag har ett stort problem med mina Fembandsbarber,som jag nyligen skaffade. Problemet är kort och gott: Dom dör , en efter en. Jag ger dem någon gång i veckan ett fryst foder som dom rekommenderade i affären. Är det någon som har något bra tips? tacksam för svar.
    Senast redigerad av Simon H; 21 February 2009, 13:28.
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    #2
    svårt att veta vad det är om du inte skriver mer om karet.

    vad ger du dom mer för mat? och hur många gånger i veckan får dom mat?

    hur ofta byter du vatten och vad har du för vatten förhålladen?

    nystartat kar?

    mina egna tycker jag är jätte tuffa och tåliga har inte haft några problem alls och äter bra.

    Kommentar

    • Simon H
      • January 2008
      • 515

      #3
      Det är ca 27 grader i akvariet. Det där frysfodret jag nämde innan heter Artemia.
      Några mindre av dom, de var mindre när jag köpte dom, äter gärna lite torrfoder
      också, flingfoder alltså (TetraMin och ett annat).
      Jag brukar byta lite (en tredjedel) vatten i veckan.

      Kommentar

      • Flaxss
        • November 2008
        • 1718

        #4
        mina gillar inte artemia(vet inte varför). hur många dagar matar du dom i veckan? och hur många gånger per dag?

        hur många liter är karet? vad har du mer för fisk i det? du ser ingen sjukdom på dom?

        Kommentar

        • Simon H
          • January 2008
          • 515

          #5
          Jag ger dom det frysta ungefär två gånger i veckan, det var så de sa i affären. Annars får fiskarna torrt två gånger om dagen.
          Akvariet är på 110 liter. Där har inte varit några sjukdomar på senare tid.
          Andra i akvariet är Kilfläcksrasboror, två Palettciklider, två Platy, Praktbotia, Pakistanbotia.

          Kommentar

          Arbetssätt...