Varför dör Neontetrorna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #16
    Ursprungligen postat av JojjeN
    Trenden ändras tydligt på zoopet, när jag var ny här för ca 7-8 månader sen så sa alla åt mig att köpa neon tetror istället för kardinaltetror, för kardinaltetror får mycket lättare neon sjukan.

    Infon förändras hela tiden, undrar vilken som egentligen är rätt.
    vill inte vara elak här men. vaför skulle neonsjukan heta just neonsjukan om det inte var så att neontetrorna drabbas värst?.. hmmm?..

    ang. HB så har jag köpt MASSOR av fisk där och inte en enda lever idag. och jag har många akvarium och många fiskar så det är inte mitt handhavande fel. tänk på den..

    men växter och tillbehör går bra från HB.
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Ursprungligen postat av MagicFingers
      vill inte vara elak här men. vaför skulle neonsjukan heta just neonsjukan om det inte var så att neontetrorna drabbas värst?.. hmmm?..
      Kanske för att det är de "neonfärgade" som drabbas, både Kardinaltetran och de olika Neontetrorna?
      De kan drabbas allihopa av dem, så det är inte bara neontetran som kan det.
      Däremot så tycker även jag att Kardinaltetran är tåligare än Neontetran, men det är helt mina egna erfarenheter....
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Samarin4
        • December 2008
        • 227

        #18
        ÄNTLIGEN någon som håller med om HB.

        Tyvärr så är fiskarna billigare på Hornbach och för en person som inte har mycket pengar så lockar Hornbach bra.

        Men jag tycker fortfarande att du ska försöka köpa Neontetrorna från någon annan butik!
        http://blogg.aftonbladet.se/28508/ Besök min blogg!
        uppskattar hjälp med 180 liters projekt: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=127259

        Kommentar

        • smurfmats
          • February 2003
          • 3538

          #19
          det kan inte vara så att du har dåligt vatten och dina fiskar som inte dör har vant sig vid det vattnet. när fiskar sen kommer från ett annat akvarium med olik vattenkemi dör dem... jag tycker du ska prova ditt vatten med tester!
          tråden om fjärilars lek!

          Kommentar

          Arbetssätt...