Vem äter mina neontetror!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Exworks
    • September 2008
    • 55

    Vem äter mina neontetror!

    Hej.
    Köpte nyligen 10 st nya neontetror till en balja innehållande 10 st gulbarb, 2 palettciklider, 3 st praktbotia och 2 st 5 cm vanliga malar.
    Nu har 2 st neontetror antagligen blivit uppätna på två nätter. Vilka fiskar är de mest troliga brottslingarna?
    Tack
  • Exworks
    • September 2008
    • 55

    #2
    Kanske ska tillägga att det inte är någon size på någon av de andra fiskarna eftersomn allting är relatvit nyinförskaffat.

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Det kan inte tänkas att de kolar vippen på egen hand, och att de sedan blir uppätna?
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Exworks
        • September 2008
        • 55

        #4
        Kan tänkas vara en lösning på mysteriet. Är det någon speciell anledning de dör av isf. Inkoppning och allt gick bra och de ser ju pigga ut allihopa.

        Har även en del yngel av palettcikliderna som inte blir uppätna. Kan det bero på att neontetrorna sover på botten? Känns som det är någon fisk där och norpar åt sig neontetror. Antingen gulbarb eller praktbotia. Vad tror ni?

        Kommentar

        • smurfmats
          • February 2003
          • 3538

          #5
          när du skriver nyinförskaffat, är karet nystartat? hur länge har det varit igång?

          sen kan en del fiskar dö av stressen som blir av en flytt.. vara sjuka när du köper dem etc
          tråden om fjärilars lek!

          Kommentar

          • Exworks
            • September 2008
            • 55

            #6
            Bytte vatten helt och hållet för fem dagar sen, men fortfarande samma pump och sand mm. Kan det vara det?

            Kommentar

            • Jens A.
              • March 2007
              • 5026

              #7
              Ursprungligen postat av Exworks
              Bytte vatten helt och hållet för fem dagar sen, men fortfarande samma pump och sand mm. Kan det vara det?
              Mycket möjligt. De neontetror man oftast får tag i idag verkar vara väldigt känsliga. Själv skulle jag istället köpa kardinaltetror.
              Earth first! We´ll screw up the other planets later!

              Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

              Kommentar

              • RasseRk99
                • December 2008
                • 29

                #8
                Ursprungligen postat av Exworks
                Hej.
                Köpte nyligen 10 st nya neontetror till en balja innehållande 10 st gulbarb, 2 palettciklider, 3 st praktbotia och 2 st 5 cm vanliga malar.
                Nu har 2 st neontetror antagligen blivit uppätna på två nätter. Vilka fiskar är de mest troliga brottslingarna?
                Tack


                man kan inte ha pallet ciklider med tetror allifall inte neon eller kardinal tetror

                Kommentar

                • Stoffz
                  • October 2008
                  • 198

                  #9
                  Åjo min kompis har palettciklider med kardinaltetror och det funkar hur bra som helst.

                  Kommentar

                  • Triggerhappy
                    • April 2007
                    • 377

                    #10
                    små praktbotior har satt i sig ögonen (tror jag) på några av mina neontetror och zebrafiskar.
                    Lyssna inte på mig

                    Kommentar

                    Arbetssätt...