Mina blodtetro leker

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jodo
    • November 2008
    • 1

    Mina blodtetro leker

    Jag är lite smått förundrad, köpte fiskarna igår, matade ganska rikligt och hade på lite extra syre då dom var lite stressade och nu idag på morgonen så ser jag först att min blackmolly hane blivit av med ena fenspetsen (mindre kul), börjar kika mer och ser att tetrorna fått helt andra färger idag, en hanne går runt som en virvelvind i akvariet och jag kollar på en stund, efter lite katt och råtta så ser jag hur en hona släpper till några ägg och mjölke far ut i vattnet.
    Vad jag läst mig till så sker leken på mogonen? nu är hon halv 1 och dom kör fortfarande runt.
    Kan dom fortsätta över flera dagar och finns det chans att fler blir triggade att leka när väl ett par sätter igång, jag har 7st men jag har bara sett en hanne vara het på gröten.

    Nu till frågan vad har äggen för chanser? Det var som sagt ingen planerad lek detta... i akvariet finns också 5 serbrafiskar 1 par black mollys 3 khuli's och några red crystal räkor.
    Gruset är relativt grovt och det var ingen som åt äggen direkt utan dom fick falla ner.

    Jag är mest impad över att dom leker andra dagen i akvariet

    Temperaturen är 24-25 grader Vattnet är relativt mjukt och pH 7 drygt, kan vara något lägre nu då jag satt i lite bark i filtret på pumpen.

    Uppdatering: Sebrafiskarna verkar fattat vinken nu, ser väldigt mörkt ut dom damsuger i princip, men men. Leker dom nu så kan man förhoppningsvis få dem att leka igen!
    Senast redigerad av Jodo; 20 November 2008, 13:03.
Arbetssätt...