fånga colombia tetror..omöjligt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patrick
    • November 2003
    • 178

    fånga colombia tetror..omöjligt?

    hej, jag har ett stort bekymmer... ja kan inte fånga mitt colombia stim i mitt 720. jag har fångat 10st av 26 men hjälp av flaskfälla, men nu har dom lärt sig att den är farlig så dom undviker den. jag vill inte jaga dom med håv heller för ja vill inte skrämma mina vf altum dom verkar så rackarns känsliga.. skulle va till stor hjälp om nån hade nåt bra knep!: D

    mvh patrick
    Patrick
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    Ursprungligen postat av patrick
    hej, jag har ett stort bekymmer... ja kan inte fånga mitt colombia stim i mitt 720. jag har fångat 10st av 26 men hjälp av flaskfälla, men nu har dom lärt sig att den är farlig så dom undviker den. jag vill inte jaga dom med håv heller för ja vill inte skrämma mina vf altum dom verkar så rackarns känsliga.. skulle va till stor hjälp om nån hade nåt bra knep!: D

    mvh patrick

    hade samma problem med mina Colombianer.

    Vart helt j-a omöjligt att fånga dom med "normala håvrörelser".

    slutade med att jag tog ut alla andra fiskar, la dom i en spann,
    och sedan ner med håven, ibland 2 st håvar, och våldsamt
    håva upp dom.

    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • patrick
      • November 2003
      • 178

      #3
      men som sagt, jag har altum i karet och vill inte röra runt i karet:S absolut inte ta ur inredningen! komigen ge mig tips!
      Patrick

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        dela av akvariet med lösa glasrutor kanske? Altum på den ena sidan och tetror på den andra, sedan är det "bara" att håva....man kan ju också sänka vattennivån en del så blir det betydligt lättare...
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • patrick
          • November 2003
          • 178

          #5
          jo de va ett rätt bra tips men jag rev ur karet i förrgår, vart så j*vla trött på dom! 25 tetror i 720l vatten som snurrar runt 100cm stockar och massa växter när man visar håven. Det är inte roligt vill jag lova=) men fan va lungt de blev med bara altumen i karet :P men bockar och bugar för tipset=)

          mvh patrick
          Patrick

          Kommentar

          • Linapina
            • July 2008
            • 595

            #6
            Här körde vi med en stor håv i ena änden och sedan en mindre som jag "vallade" tetrorna med. Vi fick lov att vara 2 och hjälpas åt... Och det tog tid! Men skam den som ger sig, de andra fiskarna var kvar i och inredningen med.

            Kommentar

            • patrick
              • November 2003
              • 178

              #7
              jo de e sant, var de colombia tetror? mina va 5cm så de gick undan vill jag lova så satans snabba och smarta:S de e ju skillnad på tetror och tetror

              mvh patrick
              Patrick

              Kommentar

              Arbetssätt...