Försvinnande glödbandstetror...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stiiina
    • September 2008
    • 34

    Försvinnande glödbandstetror...

    Hm..I förrgår såg jag en tetra som simmade upp och ner så jag avlivade den, senare på dagen räknade jag in dem och då fattades en till, men den fanns inte någonstans
    Idag ser jag att det är ytterligare en som är borta
    Vad kan ha hänt med dem?
    Kan de ha gått in i en av mina grottor och lagt sig där för att dö?
    De är bara i ett 180liters så de borde ju gå och hitta

    Tacksam för svar!
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Har du någon annan fisk i karet?
    Har karet varit igång länge?
    Har du kollat vattenvärdena med dropptest?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • stiiina
      • September 2008
      • 34

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Har du någon annan fisk i karet?
      Har karet varit igång länge?
      Har du kollat vattenvärdena med dropptest?
      Tack för ditt svar
      Tre månader ca har det varit igång, gjort vattentest i zoobutik + ph test som jag hemma. Alla de andra fiskarna mår bra, det inkluderat kolglödstetrorna och de ska ju vara mer känsliga enligt vissa.
      Har dem ihop med agassizii, en hane och honor också, byter vatten 25-30% två ggr i veckan.
      Mest orolig att det är nåt som ska drabba mina kolglödstetror och apistogramma

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Lite synd är det allt om dessa tetror då de inte är de populäraste som finns på marknaden, trots att jag tycker de är riktigt snygga i ett stort stim.
        Det kan faktiskt vara som så, att de du köpt har gått ett bra tag i affären och helt enkelt har blivit gamla. Detta är bara en gissning från min sida då det bara är dessa fiskar som dött och inte den lite känsligare kolglödstetran.
        Hur stora är dina glödbandstetror? Ser de ut att vara fullvuxna?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • stiiina
          • September 2008
          • 34

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Lite synd är det allt om dessa tetror då de inte är de populäraste som finns på marknaden, trots att jag tycker de är riktigt snygga i ett stort stim.
          Det kan faktiskt vara som så, att de du köpt har gått ett bra tag i affären och helt enkelt har blivit gamla. Detta är bara en gissning från min sida då det bara är dessa fiskar som dött och inte den lite känsligare kolglödstetran.
          Hur stora är dina glödbandstetror? Ser de ut att vara fullvuxna?

          Jag tror också på din teori om ålder, de är mer än dubbelt så stora som mina kolglödstetror. Hade söndriga fenor när jag köpte dem då de hade gått med mer aggressiva fiskar. Fenorna blev fina igen men jag tror det kan vara ålder.
          Återigen tack för ditt svar

          Kommentar

          Arbetssätt...