Tips till Uppsalabor...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ToveTott
    • July 2007
    • 558

    Tips till Uppsalabor...

    ... som ska köpa neontetror.

    Jag var inne på Djurhobby idag och såg att dom hade
    neontetror för 5 kr!

    Vågade tyvärr inte köpa några eftersom jag fortfarande inte är säker på att mina fantomtetror är friska. Men nån annan kanske har möjlighet att utnyttja tillfället
    Biolog men inte allvetande

    102L
    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123421
  • dancehall
    • May 2007
    • 306

    #2
    Ligger det mitt i Uppsala? :P Jag bor nämligen i Bålsta.

    Kommentar

    • tuvok
      • November 2007
      • 31

      #3
      Djurhobby ligger en bit från Ikea/Coop forum/Bauhaus/Biltema/Jula. I industriområdet kort sagt.

      Kommentar

      • MattiasL
        • September 2006
        • 1479

        #4
        De kör med osmos i alla sina kar- så inkoppningen måste gå väldigt långsamt i det hårda uppsalavattnet!
        Qui audet adipiscitur!

        Kommentar

        • ToveTott
          • July 2007
          • 558

          #5
          Ursprungligen postat av MattiasL
          De kör med osmos i alla sina kar- så inkoppningen måste gå väldigt långsamt i det hårda uppsalavattnet!
          Hm...när jag frågade sa dom att dom inte gjorde något speciellt med vattnet alls...
          Biolog men inte allvetande

          102L
          http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123421

          Kommentar

          • Erik...
            • May 2006
            • 1459

            #6
            Nja, att köra rent osmosvatten i alla akvarier kan jag lova att de inte gör, dessutom är det mycket lättare att vänja fisken från osmos till hårdare vatten än tvärt om. Däremot vet jag att de iaf en period har använt osmosvatten som sedan justerats till tanganyikavatten, alltså rätt hårt, i en del tanganyikakar på akvariehobby, (samma ägare, samma stad), men det är inte alls samma sak.

            Dessutom har uppsala kommun börjat avhärda vattnet, så det kommunala vattnet är bara hälften så hårt som det brukade vara, men visst är har det fortfarande många gånger högre hårdhet än rent osmosvatten, men det var som sagt irrelevant i det här sammanhanget.

            Ägaren till djurhobby (och akvariehobby) är en gammal kunnig akvarist, som tillexempel fött upp en hel del fiskarter som anses rätt svåra, han bryr sig om fiskarna. Dessutom lägger han massor av pengar och energi på att skapa och bibehålla gott rykte om butikerna.
            MattiasL vart har du fått idén om att de kör med bara osmosvatten i alla karen?

            Kommentar

            Arbetssätt...