Minortetra lek???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon--B
    • May 2008
    • 720

    Minortetra lek???

    Jag har 10 minor tetror i mitt 240 liters akvarium och jag undrar hur man ser när dem leker?
    Hur är deras lekbeteende?

    Mvh Simon
  • Simon--B
    • May 2008
    • 720

    #2
    Vet någon? Och neontetror hur leker dem? Mvh Simon

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #3
      Mina neontetrors lek ser ut som så att dom jagar varandra riktigt snabbt, och ser ut ungefär som en katt som jagar sin svans, alltså runt i en cirkel, och så runt hela akvariumet, och så lite då och då släpps små romkorn.

      Just nu verkar mina neontetror ha lekperiod, allihopa parar sig med alla, och när dom är klara går dom till nästa.
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • Simon--B
        • May 2008
        • 720

        #4
        Ursprungligen postat av JojjeN
        Mina neontetrors lek ser ut som så att dom jagar varandra riktigt snabbt, och ser ut ungefär som en katt som jagar sin svans, alltså runt i en cirkel, och så runt hela akvariumet, och så lite då och då släpps små romkorn.

        Just nu verkar mina neontetror ha lekperiod, allihopa parar sig med alla, och när dom är klara går dom till nästa.
        Okej Men hur ser dina vattenvärden ut PH mm?
        Hur stort är karet?


        Mvh Simon

        Kommentar

        • Ibanez
          • July 2006
          • 853

          #5
          Ursprungligen postat av JojjeN
          Mina neontetrors lek ser ut som så att dom jagar varandra riktigt snabbt, och ser ut ungefär som en katt som jagar sin svans, alltså runt i en cirkel, och så runt hela akvariumet, och så lite då och då släpps små romkorn.

          Just nu verkar mina neontetror ha lekperiod, allihopa parar sig med alla, och när dom är klara går dom till nästa.

          hehe.. vilket harem

          har du kollat artbeskrivningen för neontetror simon?? där står det vilken ph om inte annat..
          Era fiskar ger jag mina till frukost..

          Kommentar

          • Simon--B
            • May 2008
            • 720

            #6
            Jaa okej nej jag bara undrade vad han hade för att få lek på dem men det jag verkligen undrade är Minortetrorna vet någon det? Mvh SImon

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #7
              Vattenvärdena har jag faktiskt ingen koll på. :S

              63 liter, en kokosnöts grotta, tre växter, en "mini båt" är det som gäller i akvariumet. =)

              Inte tätt planerat alltså. Och dom håller sig runt grottan och simmar in och leker där ibland, så det är kanske den som gör det.
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • Simon--B
                • May 2008
                • 720

                #8
                Ursprungligen postat av JojjeN
                Vattenvärdena har jag faktiskt ingen koll på. :S

                63 liter, en kokosnöts grotta, tre växter, en "mini båt" är det som gäller i akvariumet. =)

                Inte tätt planerat alltså. Och dom håller sig runt grottan och simmar in och leker där ibland, så det är kanske den som gör det.
                Okej Jag har en kokosnöt i det karet dem är i också. Men jag tror jag ska flytta med snart till 150 liters akvariumet Mvh Simon

                Kommentar

                • JojjeN
                  • June 2008
                  • 3567

                  #9
                  DOm verkar gilla svärdsplantan, har faktiskt aldrig sett dom leka, och knappt vara någon annanstans än runt den. Den är precis jämte kokosnöten, så det kanske kan vara ett tips?
                  Tillbaks efter paus.

                  Kommentar

                  • Simon--B
                    • May 2008
                    • 720

                    #10
                    Menar du neonerna eller minorern? Mina minortetror älskar svärdplantorna dem är där hela tiden Mvh Simon

                    Kommentar

                    • JojjeN
                      • June 2008
                      • 3567

                      #11
                      Neonerna syftade jag på. =) Men kanske tetror överhuvudtaget
                      Tillbaks efter paus.

                      Kommentar

                      • Simon--B
                        • May 2008
                        • 720

                        #12
                        Ja Men vet någon något om minortetrornas lek ? Dem har ju B I odligsvalör! Tack Mvh Simon

                        Kommentar

                        • Albinfiskare
                          • November 2007
                          • 1399

                          #13
                          Ursprungligen postat av Simon--B
                          Ja Men vet någon något om minortetrornas lek ? Dem har ju B I odligsvalör! Tack Mvh Simon
                          ha lite mossa i karet, eller någon annan finbladig tät växt!

                          då ska du se att de blir som tokiga!

                          Kommentar

                          Arbetssätt...