Trista Kongotetror?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nimala
    • February 2008
    • 51

    Trista Kongotetror?

    Vi har köpt ett stim Kongotetror till vårt 540 liters eftersom vi läste här på Zoopet att många tyckte de var en av de vackraste tetror som finns. Hittills är vi inte så imponerade. De är bara gråbeiga och nu undrar jag om det är så att färgerna kommer fram när de uppnått en viss ålder eller om det kan vara så att de inte trivs? De verkar pigga och glada i alla fall. De är ca 4 cm nu.
    960 liter sällskapsakvarium
  • M B
    • December 2007
    • 152

    #2
    Ursprungligen postat av Nimala
    Vi har köpt ett stim Kongotetror till vårt 540 liters eftersom vi läste här på Zoopet att många tyckte de var en av de vackraste tetror som finns. Hittills är vi inte så imponerade. De är bara gråbeiga och nu undrar jag om det är så att färgerna kommer fram när de uppnått en viss ålder eller om det kan vara så att de inte trivs? De verkar pigga och glada i alla fall. De är ca 4 cm nu.
    Ja de färgar ut när de blir större och om det är relativt svagt ljus. Mörk bakgrund och botten är också ett plus.
    Mikael
    www.poecilia.org

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13126

      #3
      Ingen erfarenhet av just kongotetran men ser inte direkt färgklad ut i artbeskrivningen http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=478 Möjligt att man kan framhäva citronkulören med flytväxter, mörk botten och mörk bakgrund...
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Dom blir kanonfina med tiden. Hanarna förstås snyggast som bland allt levande
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Nimala
          • February 2008
          • 51

          #5
          Tack för svar!

          Faktiskt börjar de skimra lite mer nu. De äter mycket glupskt och växer rätt snabbt, så det finns nog hopp
          960 liter sällskapsakvarium

          Kommentar

          • Whizzer
            • May 2005
            • 498

            #6
            Ursprungligen postat av eriahl
            Dom blir kanonfina med tiden. Hanarna förstås snyggast som bland allt levande
            Inte ALLT levande väl?
            Whizzer
            http://ninavarblane.blogspot.com

            Kommentar

            • daniel_i_malmö
              • April 2002
              • 1103

              #7
              Ha tålamod, nar hanarna fått lite storlek blir bland de allra vackraste tetrorna om du frågar mig.
              Malmö Akvarieförening
              no hope, no harm, just another false alarm

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                #8
                Ursprungligen postat av Whizzer
                Inte ALLT levande väl?
                Självklart är hanarna alltid vackrast. Honor kan iofs se hyfsade ut men vi är vackrast. Bara nu inte frugan ser det här. Brödkaveln är så jäkla hård
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • Whizzer
                  • May 2005
                  • 498

                  #9
                  Ursprungligen postat av eriahl
                  Honor kan iofs se hyfsade ut men vi är vackrast.
                  Efter morgonkaffet och toalettbestyren menar du såklart
                  Whizzer
                  http://ninavarblane.blogspot.com

                  Kommentar

                  Arbetssätt...