Antal neontetror / kardinaler i ett 40L kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoolander
    • August 2008
    • 271

    Antal neontetror / kardinaler i ett 40L kar?

    Planerar mitt första kar och tycker detta verkar vara trevliga fiskar att börja med. Vilka jag väljer beror mest på vilka som finns hemma antar jag.
    I butiken i närheten sålde de 10st för Xkr. Frågan är nu om detta är för mkt på ett kar runt 40 liter? Och kan jag isåfallat stoppa ner något mer alls...? Ny på detta och vill inte plåga någon fisk... (Säg nu inte att jag ska köpa större kar Detta är en start för mig...)
  • åheim
    • April 2006
    • 13123

    #2
    dessa fiskar är väldigt lättskrämda i små akvarier och jag tycker inte att de går bra att hålla dem i så pass litet kar, de vill ha en eller flera sidor av akvariet täckta och dunkel belysning och mycket mycket växter!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Guest

      #3
      0=inga.
      Köp räkor i stället!

      Kommentar

      • zoolander
        • August 2008
        • 271

        #4
        Det blev ett 60L kar istället, det var kampanj och komplett, mer för pengarna med andra ord...

        Kommentar

        • MeKaL
          • August 2008
          • 128

          #5
          Jag har haft kardinaltetra helt utan problem upp kar på 60 liter. Hade upp emot 13-14 stycken, och de gick ingen nöd på dom inte, blev aldrig skrämd och mådde allmänt bra.
          Frågar man inget, får man ingenting veta.

          Kommentar

          • zoolander
            • August 2008
            • 271

            #6
            Om jag skaffar 10 kardinaltetror kan jag då ha några andra fiskar i karet?

            Kommentar

            Arbetssätt...