Färg på neontetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jakka952
    • May 2008
    • 10

    Färg på neontetror

    Jag kollade på mina neontetror igår kväll, och då hade de knappt någon färg alls, de var nästan genomskinliga! Jag la märke till det för att det såg så konstigt ut. Men när jag kollade på dem idag så var den röda starka färgen tillbaka. Det var samma belysning och allt. Vad kan detta bero på? att de fått för lite mat?
  • Angiiee
    • December 2007
    • 34

    #2
    Vad jag förstår så blir de mer "genomskinliga" när de sover/vilar eftersom det ska vara svårare för rovfiskar att hitta och äta upp dem när de sover. Mina göra också så när de sover/vilar, så det är ingenting ovanligt och ingenting att vara orolig för.

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      De "stänger av" färgerna när de sover.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • jakka952
        • May 2008
        • 10

        #4
        jaha, man slutar aldrig förundras över naturens märkliga ting. Det var visserligen på natten. Så det stämmer säkert. tack för svaren

        Kommentar

        • mange016
          • May 2006
          • 341

          #5
          Jo man märker det när akvariet tänds att dom är mycket blekare men får tillbaka sin fina färg rätt snart !

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13123

            #6
            ....fast var det samma belysning som du skrev så är det ett tecken på stress eller dåligt allmäntillstånd!
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • jakka952
              • May 2008
              • 10

              #7
              Ursprungligen postat av åheim
              ....fast var det samma belysning som du skrev så är det ett tecken på stress eller dåligt allmäntillstånd!
              Det kanske var lite sämre belysning, vilket gjorde att färgen försvann.. de har ju fått tillbaka färgen nu!

              Kommentar

              Arbetssätt...