Kardinalslakt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mange016
    • May 2006
    • 341

    Kardinalslakt

    Hejsan, behöver lite hjälp här.

    Har ny bytt från malawi till sällskaps fiskar så inhandlade ca 30 kardinaler i torsdags men nu har jag bara 4 kvar, och har inte hittat någon död så nått måste äta dom. Har en synodontis mal som är ganska stor men den kan väl inte trycka i sig ca 30 kardinaler på ett par dar ?! Jag har i karet, ett dvärgciklid par, 2 L001, 1 Lda33 o 2 siameska älgätare + den där Synodontis Ocellifer malen. Nån som har några funderingar över vad som händer i mitt kar?!

    Tack på förhand // Mange
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Skulle ändå satsa en slant på din Synodontis.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Ursprungligen postat av mange016
      Har en synodontis mal som är ganska stor men den kan väl inte trycka i sig ca 30 kardinaler på ett par dar ?!
      Det kan den utan några problem
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • mange016
        • May 2006
        • 341

        #4
        Därför den aldrig kommer fram längre när det är matdags då =)
        Får väl ta bort den o inhandla lite flera kardinaler och se om det blir bättre.

        Tack för svaren !

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Synodontisen passar på på natten när tetrorna ligger på botten och "sover".....
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • mange016
            • May 2006
            • 341

            #6
            Ursprungligen postat av tummen
            Synodontisen passar på på natten när tetrorna ligger på botten och "sover".....

            Jo synodontisen är bortplockad och kardinalerna blir ej färre längre =)

            Kommentar

            • Verbal-slaughter
              • June 2007
              • 272

              #7
              hahahah satans synodontis, jag hade en med och dom små fiskarna försvann en efter en.. Söt var den och fick inte för mig att det var den föränn jag såg fiskskellett liggande bredvid den en morgon ^^

              Kommentar

              • oskarwallin
                • February 2008
                • 1080

                #8
                Hmmm min Äter inte mina neoner... eller VÄNTA!! det kan vara Därför jag inte hittade de 6 stycken som försvann när jag koppat in dem... men han har ju inte ätit några på iaf 1½ månad då..
                60,58 liter
                **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
                *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

                Kommentar

                • Fanbyalperna

                  • September 2005
                  • 752

                  #9
                  Även dvärgcikliden kan hjälpa till. Min Kakaduahanne satte gladeligen i sig kardinaler och försökte sig även på Otocinclus. Det var då jag kom på honom för halva fisken stack ut.
                  Tidigare hade kardinalerna bara minskat i antal utan synbar anledning. Smart nog att inte göra det för ofta så att det tog ett tag innan man märkte något.
                  Har inte alltid rätt, men fel ibland

                  Kommentar

                  Arbetssätt...