Krokiga Kardinaler???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ronja016
    • August 2006
    • 220

    Krokiga Kardinaler???

    Har inte vart den bästa och sköta om sista tiden (ca 3 månader), men du har jag börja sköta det. Under tiden med mindre skötsel så har dem knappt fått någon mat alls, men nu när jag har barjat mata så har mina kardineler blivit krokiga i kroppen? Dem var även väldigt smala innan så nu har dem fått en JÄTTE stor kulmage.
    Vad är det som hänt med krokiga kroppar o allt??
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Förmodlingen vitaminbrist som orsakat missbildningar i ryggraden. Det är inte troligt att de försvinner.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Ronja016
      • August 2006
      • 220

      #3
      Ursprungligen postat av Jens A.
      Förmodlingen vitaminbrist som orsakat missbildningar i ryggraden. Det är inte troligt att de försvinner.
      Okej men det jag inte förstår är att dem blev krokiga nu när dem börja få mat samtidigt som dem fick sina kulmagar

      Kommentar

      • Albinfiskare
        • November 2007
        • 1399

        #4
        Ursprungligen postat av Ronja016
        Okej men det jag inte förstår är att dem blev krokiga nu när dem börja få mat samtidigt som dem fick sina kulmagar
        de var väl hungriga :P

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          Tja, felaktig tillväxt från början blir oftast inte bättre när den växer vidare.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13126

            #6
            Ursprungligen postat av Ronja016
            Okej men det jag inte förstår är att dem blev krokiga nu när dem börja få mat samtidigt som dem fick sina kulmagar
            skadan de har nu kan ha uppstått pga svälten de har fått utstått! Varför har du misskötit dem förut? sälj i stället om du inte är intresserad, för fiskar ska ha sin skötsel hela tiden och inte bara när du "känner" för det!
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • mh22gw
              • March 2008
              • 143

              #7
              Helt rätt åheim.

              Mar man en hund slutar man ju inte upp att ge den mat i tre månader Fiskar är ju faktiskt också levande varelser. Skaffar man sej ett djur följer det ett ansvar med det också.

              Hoppas det löser sej med dina firrar.
              - 720L SA
              - 540L Malawi(Ej igång ännu)
              -110L Odling
              - 63L Yngel

              Kommentar

              • Ronja016
                • August 2006
                • 220

                #8
                Ursprungligen postat av åheim
                skadan de har nu kan ha uppstått pga svälten de har fått utstått! Varför har du misskötit dem förut? sälj i stället om du inte är intresserad, för fiskar ska ha sin skötsel hela tiden och inte bara när du "känner" för det!
                För att jag genom gick 2 flyttar på 1månad så hamnade akvariumet lite vid sidan av. Sen har det inte vart helt svält utan lite såligt med mat

                Kommentar

                • SofiaBlomberg
                  • February 2008
                  • 59

                  #9
                  Jag har en neontetra med samma problem.
                  Det var en kille som var förbi och han sa att den var på smällen, men det var ett tag sedan och den är fortfarande lika tjock och krokig.
                  Ska försöka få en bra bild på den, om det går.
                  Nu ska vi se sa den blinde till den döve när den lame skulle hoppa höjdhopp.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...