Pirayor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • XenOn
    • March 2008
    • 1008

    Pirayor?

    Hur vågar ni ha pirayor? Bits dem inte?! Jag hade varit livrädd så fort jag skulle matat dem.... HJÄLP!
    Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.
  • dezplay
    • January 2008
    • 161

    #2
    Har man pirayor i ett akvarium mindre än 5-600 liter är dom oftast livrädda för allt och alla. De ska helst gå i stora offentliga akvarier på flera tusen liter och i ett stort stimm då är de inte rädda av sig.

    De flesta yngre gör felet att köpa några st och ha i litet 70 liters eller liknande. Rätt kul när dom är yngel men sen växer dom fort som fan och bara står i ett hörn. Enda nöjet är väl när man matar dom. Men förövringt ser man inte de minsta naturliga beteende i ett litet kar. Bara några übernervösa fiskar med gaddar av STÅL.
    dra räva i môs, TIAHÔLM!

    Kommentar

    • XenOn
      • March 2008
      • 1008

      #3
      Ursprungligen postat av dezplay
      Har man pirayor i ett akvarium mindre än 5-600 liter är dom oftast livrädda för allt och alla. De ska helst gå i stora offentliga akvarier på flera tusen liter och i ett stort stimm då är de inte rädda av sig.

      De flesta yngre gör felet att köpa några st och ha i litet 70 liters eller liknande. Rätt kul när dom är yngel men sen växer dom fort som fan och bara står i ett hörn. Enda nöjet är väl när man matar dom. Men förövringt ser man inte de minsta naturliga beteende i ett litet kar. Bara några übernervösa fiskar med gaddar av STÅL.
      Men det måste väl ändå vara riskfyllt att stoppa ner handen bland pirayorna? Jag menar när man ska rätta till en sten eller växt.
      Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

      Kommentar

      • dezplay
        • January 2008
        • 161

        #4
        Jag själv hade iaf inga problem med detta. Dom var som sagt livrädda av sig. Men ibland när man skulle mata dom så var det inte långt ifrån att de fick tag i fingret :P men som sagt när hela handen/armen var i karet för att flytta på nåt då blev dom rädda. Har du sett när de matar dom i naturen? dom blir inte bitna heller... http://www.youtube.com/watch?v=1Wezl...eature=related

        Pirayor är inte som snäcklekare! dom små asen attackerar direkt när man kommer nära deras snäckor hehe =)
        dra räva i môs, TIAHÔLM!

        Kommentar

        • dezplay
          • January 2008
          • 161

          #5
          ja den länken funka ju inte... men sök på FEEDING PIRANHAS UNDERWATER IN THEIR NATURAL HABITAT
          dra räva i môs, TIAHÔLM!

          Kommentar

          Arbetssätt...