Lek på neontetra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oskarwallin
    • February 2008
    • 1080

    Lek på neontetra?

    Hej,
    jag vet att det sägs vara svårt att så yngel på neontetror och andra små tetror med, men jag undrar, vad e optimala förhållanden för lek? ljus, kemi temp, mat, inredning?
    de blir ju ganska dyrt att Köpa många neoner...
    60,58 liter
    **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
    *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*
  • matlo
    • May 2007
    • 295

    #2
    läs på dom i böcker. Vad jag vet är att dom ska ha dov belysning med lågt ph vatten, mindre strömt och lavamossa, massa rötter. Jag hade det i ett 250L för 3år sen jag behövde iallafall inte köpa nya.
    Dessutom ser man neontetrans färger bättre vid mindre belysning.
    Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

    Kommentar

    • oskarwallin
      • February 2008
      • 1080

      #3
      okej, jag får nog Försöka htta nån bok, skulle ju va kul att utöka stimmet lite ;P
      ska också Dämpa belysningen, Neoner gillar svartvatten då? hehe hade malawi i akvariumet för några dagar sen, håller på att byta ut inredningen bit för bit, har typ 40-50-60 kg lavasten i akvarium jag vill bli av med ;P
      60,58 liter
      **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
      *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

      Kommentar

      • doppingen
        • April 2008
        • 1079

        #4
        hej startade mitt akvarium nu i febr med platy guppy å 10 neontetror. massor av yngel på platyn å guppyn samt ägg som kläcktes till 20 små glin. ska ju va svårt men mitt vatten har 3 i hårdhet 6.5 i ph vilket tydligen är bra för deras lek fast mitt lysrör lyst med full styrka. men tetrabebisar blev det. har svart grus där deras färger blir bättre mot. ska starta upp ett 250 lit å ev 670 lit åxo har nu 100 lit. Maria
        MammaMia

        Kommentar

        Arbetssätt...