Tetror - hur många?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olfi
    • January 2007
    • 174

    Tetror - hur många?

    Har ett nyuppstartat 60 liters som jag håller på att planera för nu. Har lite växter än så länge men ska köpa mer imorn. Jag har lite svårt att avgöra hur många fiskar som får plats, man vill ju självklart ha så många som möjligt men å andra sidan vill jag inte att det ska se överfullt ut. Det ska ju givetvis vara så bra som möjligt för fiskarna... Har tänkt ha ett par fjärilsciklider i, samt någon tetra. Tror jag ska ta sorgmantlar.

    Tyvärr har jag alldeles för litet akvarium (har dock inte plats för ett större just nu) eftersom jag skulle vilja ha en till tetrasort. Men som sagt så har jag lite svårt att avgöra vad som är okej, så vill ha lite tips och kommentarer Har t.ex funderat på Riotetra, Rödmunstetra eller Gödbandstetra. Misstänker att det blir för mycket då...?
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #2
    Eftersom du ska ha minst 10st av en stimfisk så får du bara plats med en stimfisk i ditt akvarium. Tänk på starta långsamt med få fiskar första månaden.

    Kommentar

    • Olfi
      • January 2007
      • 174

      #3
      Ursprungligen postat av _Lena_
      Eftersom du ska ha minst 10st av en stimfisk så får du bara plats med en stimfisk i ditt akvarium. Tänk på starta långsamt med få fiskar första månaden.
      Okej, det var väl det ja tänkte Måste skaffa mig ett större akvarium så fort som möjligt då. Skulle vilja ha rödmunstetror också, så häftiga när de stimmar så braa! Lite synd att så få fiskar stimmar bra. De flesta tetror, inklusive sorgmantlarna, är oftast lite all over the place..

      Kommentar

      • Olfi
        • January 2007
        • 174

        #4
        Eller är det nån som har tips på någon annan fin, lättlekt tetra?

        Kommentar

        Arbetssätt...