tetra ägg?? Hjälp!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • redhunter
    • January 2004
    • 28

    tetra ägg?? Hjälp!!!!

    Hej!
    i mitt akvarium består det utav sorgmanteltetror,nyontetror och någon rödaktig litet tetra också. nästan hela akvariet drabbades utav vita pricksjukan och jag har precis påbörjat behandling utav det.
    när jag skulle ta bort filtret ur pumpen upptäckte jag för förta gången fullt av små ägg på punptoppen. har aldrig haft ägg förut,så har ingen aning om vad jag ska göra.
    läste någon stans att yngel inte klarar av det medlet som man häller i för att behandla vita prick, så jag plockade ur pumpen och stoppade den i ett rent kar istället.
    men nu är frågan hur jag går vidare. är äggen beroende av deras fiskmamma eller kommer de att överleva i det andra karet?

    tacksam för all hjälp jag kan få.

    Mvh madde
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2


    De är inte beroende av föräldrarna, men jag är lite fundersam varför just på pumptoppen och inte bland växter... Har du någon mal eller så i akvariet annars?? Jag vet inte hur äggen reagerar på att flyttas till ett annat akvarium med nytt vatten (inte med vatten från akvariet de kom ifrån?), men det återstår att se i så fall. Själv fick jag zebrafiskyngel för ett tag sedan men de dog vid ett vattenbyte.
    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • redhunter
      • January 2004
      • 28

      #3
      jo jag har en stor mal i akvariet,men jag tänkte inte att det var någon chans att det var dens ägg elle kan det vara det?
      i början avr alla äggen genomskilniga,men nu har några börjat bli lite vitaktika.vet inte om det är ett bra teckan eller inte.
      borde jag kanske flytta tillbaka dom till de andra akvariet tro?

      Kommentar

      Arbetssätt...