Hur många olika sorters tetror i 370 liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thomas&Anna
    • January 2006
    • 1030

    Hur många olika sorters tetror i 370 liter?

    Vi har ett kar på 370 med sex olika sorters tetror men det ser så rörigt ut så jag behöver tips hur många sorters som är ok för att se snyggt ut.I karet går följande 20st Rödmunstetra,10st Kardinal tetra,8st Kilfläckstetra,7st Svart neontetra,6st Serpatetra,6st Riotetra.Det är ingen bakgrund i karet så man kan titta i karet från båda långsidorna.Ena långsidan finns vallisneria det blir som en bakgrund.Jag har även fundring på att flytta våra 2st diskus och skaffa några fler.Diskusen har gått i karet men dom trivdes inte gömde sig jämnt,nu går dom i 260 l och äter ur handen.Min fundering är 2-3 st olika sorter och 20-30st av varje art.Eller skall man köra med rödmunstetror och någon annan stimfisk.Det går även 2st olika sorters corys ca 15st.

    Thomas
    Thomas & Anna

    www.annaothomas.com
  • Nitra98
    • June 2005
    • 1987

    #2
    Personligen skulle jag inte ha mer än 2 sorters tetror/stimfisk. Och gärna då två sorter som skiljer sig markant i färg och eventuellt också i form.
    Corysarna borträknade då.
    Min zoon

    Kommentar

    • Pannecke
      • January 2005
      • 1325

      #3
      T.ex rödmunstetra som stimmar mycket bra. Dessa går bra med ett gäng bilfisk. Det har jag sett exemplar på. En annan fisk som är fin och som skiljer sig från de andra är smyckestetran, men den är lite dyrare och klart värt priset. Skulle själv vilja ha smyckestetran...
      /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

      Gå gärna in och titta på vår hemsida.

      Kommentar

      • JEK
        • March 2007
        • 1467

        #4
        Jag tycker du ska nöja dig med en art tetror i ett kar på den storleken. Två kan också bli snyggt om dom skiljer sig mycket från varandra. Tex bilbukar och kardinaltetror...
        Mvh.
        Johan - akvarielös!

        Kommentar

        • Thomas&Anna
          • January 2006
          • 1030

          #5
          Det första blir att köpa 10 st rödmunstetror och sen kolla runt.Jag är väldigt förtjust i Kardinaltetra men dom är precis överallt så det ser så rörigt ut.

          Thomas
          Thomas & Anna

          www.annaothomas.com

          Kommentar

          • Totmes
            • December 2007
            • 181

            #6
            Jag har ca 30 st Citrontetror till sammans med ett gäng Kardinaltetror i mitt 450 L och de kompleterer värkligen varan!

            Kommentar

            Arbetssätt...