Rödmunnstetra???????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sucksdorff
    • December 2006
    • 239

    Rödmunnstetra???????

    Hejsan jag har ett stimm med rödmunstetror, gråa med rött huvud. Jag har sett i affärer och i artbeskrivningen här på zoopet att det fins gröna med rött huvud som kallas för samma sak(rödmunstetror). jag tycker att dom är himla fina dom gröna och undrar om det är samma som mina fast med annan färg eller om det är en helt annan fisk.I sånna fall vad sjutton är det jag har????
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Mina är lite grönaktiga om den kommer i rätt belysning på ovansidan av huvudet strax före det röda, så jag skulle nog tro att det är rödmunnar du har men de kanske inte är tillräckligt gamla ännu?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • sucksdorff
      • December 2006
      • 239

      #3
      jag har haft dom ett tag nu och färgen är samma som förut.Om man tittar på artbeskrivningen här på zoopet så är ju rödmunstetran alldeles grön, mina ser inte alls ut så, har inte det minsta lilla gröna i sej.

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Ursprungligen postat av sucksdorff
        jag har haft dom ett tag nu och färgen är samma som förut.Om man tittar på artbeskrivningen här på zoopet så är ju rödmunstetran alldeles grön, mina ser inte alls ut så, har inte det minsta lilla gröna i sej.
        Rödmunstetran här på Zoopet är inte det minsta grön. (Jag vet, för den simmar här i mitt akvarium).
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • Ramnissan
          • October 2007
          • 514

          #5
          Ursprungligen postat av petnym
          Rödmunstetran här på Zoopet är inte det minsta grön. (Jag vet, för den simmar här i mitt akvarium).
          Den ser grön ut på bilden faktiskt..*S*..

          Kommentar

          • gizmogirl
            • August 2006
            • 2214

            #6
            har också rödmunstetror och de är inte det minsta gröna i något ljus .Kan det inte vara så att den ser grön ut för att den ligger under skugga?

            Kommentar

            • petnym
              • May 2002
              • 5028

              #7
              Ursprungligen postat av Ramnissan
              Den ser grön ut på bilden faktiskt..*S*..
              Köp en ny dataskärm...
              Gräset är grönare på andra sidan glaset...
              Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
              Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

              Kommentar

              Arbetssätt...