Kardinal Tetra Död

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niklas-P
    • August 2007
    • 53

    Kardinal Tetra Död

    Var hemma på lunchen och hitta en flytande död Kardinal Tetra. Jag är lite fundersam hur den kunnat dött. Den visa inga symptom på sjukdom av vad jag kan döma. Det ända som syntes var 1mm stor blodklump som hade koagulerat i ena gälen.

    Det ända jag kan komma att tänka på skulle vara övermatning. Men jag tyckte inte den var så mycket tjockare än några andra tetror. Jag har matat med fryst artemia/torrfoder och ganska mycket för att förbereda en test att få yngel på dem.

    Det som var lite spännande var efter ha undersökt fisken så klämde jag ur magen på fisken och fann vad jag tror var rom. Det var som en liten gröt, lite större än sim blåsan. I den såg jag mängder med mikrosmå ljusvita prickar.

    Jag har mörklagt ett odlingsakvarium så nu blir det att köpa osmosfilter och se om det kan hända något med de andra feta kardinalerna. Fisken var 3,3cm lång.

    Vad tror ni?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Tror nog att det bara var en ren tillfällighet att den dog, skulle det dö fler så är det läge att försöka hitta en orsak, men inte när det bara är en.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    Arbetssätt...