Mina rosentetror lekte direkt!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin

    Mina rosentetror lekte direkt!

    Ojoj, köpte 11 rosentetror till mitt kar igår och idag leker det nåt helt vansinnigt i karet. Givetvis kommer det inte att bli ett enda yngel för neontetrorna och mina fem corydoras har julafton med ägg på menyn.

    Men det var en vild och kul lek. Får nog satsa på att dra igång yngelkaret och prova på allvar längre fram.
  • Wezzlan
    • December 2007
    • 181

    #2
    Hur går det med rosentetrorna? Leker dom ennu?
    Eller hade du kanske lite tur bara?
    **180**160**150**105**54**20**15**

    Kommentar

    • Olorin

      #3
      De har lekt två gånger till faktiskt. Inte lika intensivt som första gången, men de verkar stimuleras av vattenbyte. Då brukar de ta sig en liten dans på morgonen efter. Nu har jag fått ihop ett ganska tjockt cambombasnår där möjligt vis något ägg skulle hinna kläcaks, men ska det bli nåt av det får jag dra igång ett kar till. Men de verkar vara väldigt pigga fiskar.

      Kommentar

      • Wezzlan
        • December 2007
        • 181

        #4
        Okej. Roligt att höra. Ja, varför inte skaffa sig ett litet lek kar och se om det tar sig. Mina fantomtetror ville inte inte leka men idag när jag gick till zooaffären och sköpte 5st nya så blev det fart i dom gamla kan jag lova dig Köpte även en annan sort som ja inte kommer ihåg vad dom heter men hanarna var på dom också. Ska göra iordning ett mindra kar till dom när jag har råd så får vi se om de blir några yngel.
        **180**160**150**105**54**20**15**

        Kommentar

        • Olorin

          #5
          Anledningen till att jag inte försöker är väl mest för att jag lyckades få mina sorgmantlar att leka förr, men aldrig att få ynglen att äta nåt. Så jag är lite bränd på det.

          Kommentar

          Arbetssätt...