Mat till tetrabebisar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cyrill
    • January 2007
    • 15

    Mat till tetrabebisar

    Har någon ett bra tips på foder till tetrayngel som befinner sig i stadiet från frisimmande till stora nog att ta artemia? Funkar det där med upplöst kokt äggula?
  • Verbal-slaughter
    • June 2007
    • 272

    #2
    cyklops? lägg inte i ägg o sånt, köp fryst eller flingor... Bör inte experimentera med sånt, jag skulle iaf inte göra d =)

    Kommentar

    • Aquario
      • October 2007
      • 670

      #3
      Det finns speciellt yngelfoder för ägglägande och levandefödare. Jag har gett Liquifry 2 till mina guppy yngel xD
      112L växt/sällskapsakvarium

      Kommentar

      • Olle F
        • August 2007
        • 35

        #4
        Ursprungligen postat av cyrill
        Har någon ett bra tips på foder till tetrayngel som befinner sig i stadiet från frisimmande till stora nog att ta artemia? Funkar det där med upplöst kokt äggula?
        Vad är det för sorts tetra?

        Kommentar

        • cyrill
          • January 2007
          • 15

          #5
          Koppartetra. Jag får prova med liquifry1. Annars har jag tagit artemia direkt vid tidigare kullar men jag är osäker på om man får igenom maximalt med yngel på det viset. Det är ju på håret att de klarar av att svälja artemia de första par dagarna. Har nån ett ytterligare tips?

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Jaja nu är denna lite gammal men...

            Äggula funkar ju, varför skulle det vara fel. Ta lite (ärtstorlek) kokt äggula placera den i en tunn duk eller liknande, pressa äggulan igenom duken under vattnet i akvariet.

            Kommentar

            Arbetssätt...