tigerbarb lek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • axeisi
    • September 2007
    • 804

    tigerbarb lek

    hejsan.. vet inte om det ligger i rätt avdelning men jag skulle gissa på det.

    jag undrar bara om det är någon som vet hur man ska få lek på tigerbarber? (hur man ska inreda och vad man ska tänka på?)

    mvh Axel Isidorsson
  • axeisi
    • September 2007
    • 804

    #2
    ingen som vet?

    Kommentar

    • HooFNaueR
      • November 2007
      • 142

      #3
      sinnes ingen vet tydligen ngt om tigerbarber XD :P har lagt in 2 inlägg om de ingen har svarat på ca 4 dagar :S ... bara å vänta :P

      Kommentar

      • bessa
        • October 2007
        • 266

        #4
        Förlåt att jag avbryter men jag har total kaus i mitt akvarium.
        Jag har 8 tigerbarb och hela stimmet har prisis lekt/håller på + 4 platy varav två alldeles snart ska föda + ett par palettciklider som har ägg som håller på att kläckas kan jag ha alla yngel i ett 25 liters akvarium utan att någon art äter upp en annan?

        Behöver ett snabbt svar p.s jag har ingen aning om nur dom har börjat lekad.s
        Katt +Fisk = Älskade

        Kommentar

        • Wezzlan
          • December 2007
          • 181

          #5
          om du vill att dina tigerbarber ska leka ska du mata dom med mkt levande föda i ca 1 vecka innan lek. sen ska du flytta över 1 hona och 1 hane i ett eket akvarium på kvällen. när du tänder hos dom på morgonen har dom garanterat lekt.. om du är vaken sent kan du kika in i akvariet o kolla på dom. spännande. Kan inte lova att det är det rätta sättet men jag har lyckats flera gånger.
          **180**160**150**105**54**20**15**

          Kommentar

          • axeisi
            • September 2007
            • 804

            #6
            okej

            Kommentar

            • Wezzlan
              • December 2007
              • 181

              #7
              håll en temperatur på ca 26 grader och ha mkt storbladiga växter.
              **180**160**150**105**54**20**15**

              Kommentar

              • Wezzlan
                • December 2007
                • 181

                #8
                Okej då, har inte fått dom att leka.. Aldrig försökt ens. MEN,. Allt jag skrev har jag läst om, sen vet jag inte om de e rätt eftersom du har läst andra saker. Kan försöka få fram sidan där ja hitta allt de där. Sorry ;P
                **180**160**150**105**54**20**15**

                Kommentar

                Arbetssätt...