Ta bort mina tetror...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olle F
    • August 2007
    • 35

    #61
    Ursprungligen postat av liindaa
    Det handlar om försvar, precis som jag skulle försvara mig om en människa skulle attackera mig.

    Men angående leken av sorgmantlar, har du inte sett nå lek alls av dem? Mina sorgmantlar lekte fler ggr i veckan, i gryningen. Sen bestämde jag mig för att försöka på och odla, så jag gjorde iordning et 21liters akvarie, med en sån där dörmatta i plast, som typ ser ut som gräs, i botten. åsså hade jag ett par växter och luftpump med syresten, så att det blev en lätt cirkulering bara. Satte i en tjock hona och en hane på kvällen, och sen när jag vaknade på morgonen var det fullt med rom i mattan =) simple as that.
    De har lekt nån gång, men jag har haft andra arter i akvariet också så de kanske är lite skeptiska. Den gången åt de upp de flesta äggen då jag inte hade tillgång till ett annat akvarium. Vi får se hur jag gör.. Måste se över om jag har nån plats för ett till akvarium. Måste nog köpa till några tetror isåfall.

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #62
      jag tror du ska sätta firrarna i eget akvarie, eller flytta bort alla andra i sorgmantlarnas akvarium. ynglena är pyttesmå och jag kan tänka mig att andra fiskar inkl sorgmantlarna själva gladeligen kalasar på små nykläckta yngel. eget akvarie, lite cirkulation + växter = yngel
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • Janina
        • November 2007
        • 142

        #63
        asså USCH, det är som med sommarkatter -.-

        Kommentar

        Arbetssätt...