Ta bort mina tetror...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olle F
    • August 2007
    • 35

    Ta bort mina tetror...

    jaja...
    Senast redigerad av Olle F; 01 November 2007, 21:25.
  • Vic
    • November 2006
    • 1533

    #2
    Varför avliva dom när du kan skänka eller kanske sälja till affär?
    Mvh Viktor


    Apistogramma för hela slanten!

    Kommentar

    • Olle F
      • August 2007
      • 35

      #3
      Det är inte så lätt att bli av med dem kan jag säga... En av anledningarna till att jag gör mig av med dem är att jag alltid velat få dem att leka, och jag lyckades en gång men då blev det inget av äggen (nu pratar jag sorgmantlar) jag vet inte varför de bara har lekt en gång och sen dess har jag letat tamefn överallt efter information om hur man får dem att trivas så pass att de leker, men har inte hittat nånting. Så nu ger jag upp!

      Kommentar

      • Olle F
        • August 2007
        • 35

        #4
        Nån som har några tips på hur man föder upp tetrorna kanske?

        Kommentar

        • lenis3
          • June 2004
          • 2254

          #5
          alltså jag har svårt när du säger att du ska avliva fiskarna för att du inte vill ha dom.. du har skaffat fiskarna, de har inte skaffat dig, och du har ansvar för att se till att de lever ett drägligt liv, man avlivar inte fisk bara för att man tröttnat.
          Provat att sätta ut skänkes-annonser? ciklid.se, akvarieguiden.nu, firren.com är tre ställen där du gratis kan sätta ut annonser.
          har själv haft ett gäng sorgmantlar som jag tröttnade på pga att de åt upp ancistrusyngel, och de var inga problem med att hitta nytt hem till dom, dvs jag skänkte bort dom.
          Min zoon
          Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

          Kommentar

          • Olle F
            • August 2007
            • 35

            #6
            Nej men nu är det SOM SAGT svårt i det här fallet. Jag kan ju inte ha kvar något som jag inte är nöjd med, som gör att jag inte kan utveckla min hobby. Dom här rackarna kan ju bli riktigt gamla, jag kan inte vänta flera år till innan jag kan skaffa nya fiskar.
            Senast redigerad av Olle F; 01 November 2007, 20:22.

            Kommentar

            • elinj
              • July 2007
              • 1100

              #7
              tala om djurplågeri,,,
              det är som att ta bort mitt barn,, hon kan bli många år, men jag trivs inte med henne så jag tar bort henne i stället,, Låter det snällt,,, NÄ har man skaffat en så får man väl ändå ta sin tid och år med dom,, Skaffa dig ett nytt kar, och köp fiskar till det istället.

              Kommentar

              • Olle F
                • August 2007
                • 35

                #8
                Det var väl en ganska dålig jämförelse, tycker du inte det? Det är förresten fyra fiskar det rör sig om... Jag kan ju inte spendera tusentals kronor på nytt akvarium för jag inte kan ta bort några enstaka fiskar!! Det handlar om tid och plats dessutom! Dessutom så är inte det djurplågeri, djuren plågas inte vid avlivning.

                Kommentar

                • gizmogirl
                  • August 2006
                  • 2214

                  #9
                  Tycker som flera här att du ska skänka bort de isåfall istället för att avliva de, visst har jag också tröttnat på några arter jag har i mitt kar men jag avlivar de inte för det.

                  Kommentar

                  • Olle F
                    • August 2007
                    • 35

                    #10
                    Om du hade läst de tidigare inläggen så hade du sett att jag inte lyckats bli av med dem..

                    Kommentar

                    • elinj
                      • July 2007
                      • 1100

                      #11
                      mm det är betydligt mkt bättre att skänka bort eller sälja dom,, oavsett hur många det är.

                      Jag tycker det inte var dålig jämförelse, eftersom vi pratar om liv. oavsett storlek och hur många det rör sig om..

                      Sen beror det på vad det är för avlivning vi pratar om.

                      Kommentar

                      • elinj
                        • July 2007
                        • 1100

                        #12
                        Ursprungligen postat av Olle F
                        Om du hade läst de tidigare inläggen så hade du sett att jag inte lyckats bli av med dem..
                        Har du satt ut det i annansbörsen, tradera m.m.

                        Kommentar

                        • Olle F
                          • August 2007
                          • 35

                          #13
                          Men nu kan jag ju inte göra det!!! Så du kan allvarligt säga att du värdesätter en barns liv lika mycket som en sorgmanteltetras? Missuppfatta mig inte nu, jag är djurvän men det finns vissa gränser för vad man kan göra ibland.

                          Kommentar

                          • gizmogirl
                            • August 2006
                            • 2214

                            #14
                            Ursprungligen postat av Olle F
                            Om du hade läst de tidigare inläggen så hade du sett att jag inte lyckats bli av med dem..
                            Och jag har läst de övriga inläggen och jag tycker fortfarande inte att du ska göra annat än att skänka bort de visst kan det ta tid men om du annonserar på olika ställen så får du napp till sist.

                            Kommentar

                            • Olle F
                              • August 2007
                              • 35

                              #15
                              Ursprungligen postat av elinj
                              Har du satt ut det i annansbörsen, tradera m.m.

                              Det är fyra fiskar det rör sig om, ingen köper fyra små tetror av en privatperson.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...