BLÅa tetror..typ

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • saltbiff
    • December 2006
    • 607

    BLÅa tetror..typ

    Hejsan!!
    Jag är på jakt efter en blå mindre stimfisk...typ tetra,rasbora eller danio. Jag har ett färgtema på firrarna i mitt akvarie på grönt,blått och gult och då är det viktigt att det inte kommer i nån fisk som har rött på sig.. Hade lite planer på diamanttetra..visst,den har ju inget blått på sig,men är fin ändå..meeen så upptäckte jag att de har ett rött öga! Så då går det inte
    Det hade varit perfekt om det funnits blåa neon eller kardinaler utan det röda
    Det finns säkert en hel del blåa firrar som jag missat så fram med massa tips nu!!

    5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve
  • Kimra
    • December 2006
    • 29

    #2
    Kerritetra kanske ?
    Kollade nu din profil och såg att du har de.
    Senast redigerad av Kimra; 31 October 2007, 23:34. Anledning: kollad profilen

    Kommentar

    • saltbiff
      • December 2006
      • 607

      #3
      Ja precis,men tack ändå!
      Kerrin är jättefin men jag tycker den är mer lila än blå och så är honorna så tråkiga i färgen.. Kanske ska tilläggas att jag även har moskitotetra och kejsartetra,även de är fina men nu har jag tröttnat på dom... Mer tips tack De behöver inte vara helblåa men bara att någon detalj är blå..men som sagt INGET RÖTT
      Senast redigerad av saltbiff; 31 October 2007, 23:44.

      5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Blå danio?
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • saltbiff
          • December 2006
          • 607

          #5
          Ja den har jag också funderat på...har kollat in den på zoo men tycker inte den är så himla blå... Men det borde ju finnas fler blå småfirrar ellr så är jag för kräsen...hittade ju rätt nyligen glödbandsdanios,så hiiimla fina! Tänk om de fanns i blått

          5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

          Kommentar

          • Mamma Mia
            • December 2004
            • 2504

            #6
            Sundadanio axelrodii "green" eller "blue". Jag har dem, de lyser illande blått
            Always look at the bright side of life

            Kommentar

            • saltbiff
              • December 2006
              • 607

              #7
              ÅÅÅ det låter ju super!! Men hur ser de ut? Jag sökte på namnet men fick inte tag i någon bild.. Du får JÄTTEGÄRNA sätta in en bild på dina raringar om du har lust!

              5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

              Kommentar

              • saltbiff
                • December 2006
                • 607

                #8
                Ehh....om man söker på hela världen typ...så får man fram många bilder...smart va! men jag hittade bara en bild när de är riktigt blåa och de ser ju nästan ut som en blå..."grön microrasbora" Är de svåra att få tag i? Dyra?

                5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

                Kommentar

                • suzanne.h
                  • March 2005
                  • 223

                  #9
                  Kolla in moskitotetran. Den kanske kan passa.

                  Kommentar

                  • Mamma Mia
                    • December 2004
                    • 2504

                    #10
                    Mjaaa... det verkar säsongsbetonat. Jag fick vänta väldigt länge på mina, men sen fanns de i överflöd. Så vitt jag förstår är det vissa tider de fångas in. Ganska dyra ja, om man räknar kilopris De bli ju inte större än 2-2,5 cm och jag TROR att jag betalade 30 kr stycket... minns ej... men de är jättefina och glada firrar! Stimmar - och hanarna har en tjusig svart analfena. Måste ha smått till mat - typ nykläckt artemia. Jag har hört att många dör av svält innan de växer på sig.


                    Ursprungligen postat av saltbiff
                    Ehh....om man söker på hela världen typ...så får man fram många bilder...smart va! men jag hittade bara en bild när de är riktigt blåa och de ser ju nästan ut som en blå..."grön microrasbora" Är de svåra att få tag i? Dyra?
                    Always look at the bright side of life

                    Kommentar

                    • saltbiff
                      • December 2006
                      • 607

                      #11
                      Jaha suck...det gick ju bra det där..var å hörde på arken här om han kunde ta hem dem...men det var typ omöjligt så jag har redan kört fast Vart köpte du dina?
                      Ni andra fortsätt gärna med tips! Det ska vara en liten stimfisk..finns det ingen superblå liten regnbågsfisk tex?

                      5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

                      Kommentar

                      • Mamma Mia
                        • December 2004
                        • 2504

                        #12
                        Södermalms akvarieaffär. Beställ dem och vänta!
                        Always look at the bright side of life

                        Kommentar

                        • BengtO
                          • May 2005
                          • 216

                          #13
                          Ursprungligen postat av Mamma Mia
                          Södermalms akvarieaffär. Beställ dem och vänta!
                          Finns inne just nu, nån som odlat den?

                          Kommentar

                          Arbetssätt...