Hur mår min lilla tetra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nina_goteborg
    • July 2007
    • 9

    Hur mår min lilla tetra?

    Jag har en neontetra som plötsligt börjat simma upprätt! Huvudet uppåt o stjärtfenan nedåt. Det ser jättejobbigt ut, som om den simmar intensivt för att inte sjunka. Vad kan vara fel? Har sett att den har en liten utbuktnad på magen åxå, men den lyser blått o fint fortfarande! Den bor i ett 112 liters akvarium tillsammans med 19 tetror till, 4 scalarer o 4 dammsugare. Borde han avlivas? Tacksam för hjälp!
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Svarade i andra tråden.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • 3 guppy
      • February 2007
      • 2068

      #3
      Det skulle kunna vara torpedsjuka.
      hur ser stjärtfenan ut?
      Är den som en pil är det defenitift torpedsjuka.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13117

        #4
        Ursprungligen postat av nina_goteborg
        Jag har en neontetra som plötsligt börjat simma upprätt! Huvudet uppåt o stjärtfenan nedåt. Det ser jättejobbigt ut, som om den simmar intensivt för att inte sjunka. Vad kan vara fel? Har sett att den har en liten utbuktnad på magen åxå, men den lyser blått o fint fortfarande! Den bor i ett 112 liters akvarium tillsammans med 19 tetror till, 4 scalarer o 4 dammsugare. Borde han avlivas? Tacksam för hjälp!
        gissar att du nyligen matat den och den är proppmätt! neontetran får en liten kulmage vid matning och att din nu simmar upprätt beror nog på att den svalt luft, detta bör unvikas då de kan dö om man har otur. man undviker det genom att ge ett foder som sjunker fort eller att man blöter det före utfodring!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Hade den svalt luft skulle problemet vara att den får kämpa för att inte flyta upp till ytan
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          Arbetssätt...