Sorgmanteltetrorna anfaller mina red crystal!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fengwall
    • August 2007
    • 67

    Sorgmanteltetrorna anfaller mina red crystal!

    Köpte Red crysal idag, 4 st + ett bonusbarn . Nu är en död, hittade den med stjärten avbiten.
    Så fort de försöker simma runt det minsta i akvariet blir de mobbade av mina sorgmanteltetror! De gömmer sig mest nu......kommer de att kunna komma ut när tetrorna vant sig eller är det bara att vänta på mord!? Vore jättesynd, har två honor med rom.
    Har tyckt förut att sorgmanteltetrorna verkar kunna vara rätt aggresiva....
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Du kan nog tyvärr räkna med att dina nyköpta räkor ses som mat av tetrorna
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #3
      Ursprungligen postat av fengwall
      Köpte Red crysal idag, 4 st + ett bonusbarn . Nu är en död, hittade den med stjärten avbiten.
      Så fort de försöker simma runt det minsta i akvariet blir de mobbade av mina sorgmanteltetror! De gömmer sig mest nu......kommer de att kunna komma ut när tetrorna vant sig eller är det bara att vänta på mord!? Vore jättesynd, har två honor med rom.
      Har tyckt förut att sorgmanteltetrorna verkar kunna vara rätt aggresiva....
      Jag skulle fånga in sorgmanteltetrorna och stoppa dem i en hink.. Möblera om i karet och stoppa ned dem igen efter ca 4 timmar eller så och släcka karet... Släck förresten på en gång nu!!!

      Jag har också märkt det när fiskarna inte är vana med räkor, när de är vana med räkorna så låter de dem vara ifred... Lycka till, det ska inte var omöjligt att få det att fungera om bara att tetrorna kommer nya till räkornas kar och inte räkor som kommer till tetrornas kar...
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • fengwall
        • August 2007
        • 67

        #4
        Hittar inte mina mammor, tror de har blivit mat! . Om jag gör som du säger och möblerar om, kommer de vara så vana att jag kan köpa nya räkor sen? Jag har kvar en mellanstor och en mini....

        Kommentar

        • fengwall
          • August 2007
          • 67

          #5
          hittade en av mammorna! :-). men de verkar rätt skärrade! . Springer bara och gömmer sig, tänkte vänts med att stoppa tilbaka tetrorna tills det verkar som att räkorna är lite lugnare och mera hemmastadda. Hoppas det funkar!

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av fengwall
            hittade en av mammorna! :-). men de verkar rätt skärrade! . Springer bara och gömmer sig, tänkte vänts med att stoppa tilbaka tetrorna tills det verkar som att räkorna är lite lugnare och mera hemmastadda. Hoppas det funkar!
            Jag skulle INTE tro att tetrorna ändrar diet bara för att man möblerar om, dina eventuella räklingar kommer i alla fall säkerligen bli tetramat även om räkorna lär sig att hålla sig undan. Jag skulle skaffa ett litet räkkar istället, där de eventuellt kan dela utrymmet med någon microrasbora eller andra småmunnade fiskar, kolla i räktråden istället för fler tips. Alternativet är ju att göra dig av med tetrorna.....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...