Erfarenheter av Afrikansk Måntetra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emma860310
    • March 2007
    • 32

    Erfarenheter av Afrikansk Måntetra?

    Jag var och köpte två jättefina fiskar för någon vecka sedan och det var två stycken Afrikanska måntetror. Jag har läst om dem på artbeskrivningen, men där står det inte så utförligt om dem tyvärr.
    Jag skulle gärna vilja veta lite mer om dem om det är någon som har erfarenheter av dem? Hur leker dem?
    Jag har en kille o en tjej o jag märker ju att killen jagar tjejen hemskt mycket, är det bättre att ha två tjejer kanske eller hur funkar det?
    Vill veta så mycket så möjligt så att jag kan ta hand om dem på bästa sätt!
    Tacksam för svar!
    Mvh Emma
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Först och främst så är det en stimfisk och de skall man ju ha i stim - dvs åtminstone 6 st.
    Sedan flyttar man ju ett lekmoget par till ett odlinsakvarium på så sätt som beskrivs för gruppen tetror i den allmänna fiskinfon
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Emma860310
      • March 2007
      • 32

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Först och främst så är det en stimfisk och de skall man ju ha i stim - dvs åtminstone 6 st.
      Detta fick jag ingen upplysning om i affären där jag köpte dem, jag frågade just det om jag var tvungen till att ha ett stim, men han svarade att man kunde ha ett par av dem bara. Detta litade jag på, därför köpte jag två st. Dem verkar inte vantrivas på något sätt, så därför hoppas jag att det funkar ändå...
      Tack för svaret!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        I stort sett alla tetror är stimfiskar - däremot leker man ofta av dom parvis, så som beskrivs i den allmänna infon.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...