Svar snabbt! Tetranöd...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • viktor333
    • August 2007
    • 221

    Svar snabbt! Tetranöd...

    Ville skapa ett inlägg snabbt då jag undrade främst över mina neontetrors beteende. De simmar knappt och håller sig under pumpen helt stilla... Matbrist eller? Vill också få något svar på varför mina fiskar inte simmar runt i omgivningen, ex. mina guppys simmar nästan bara framme vid rutan. Det står ju att dom vill ha mycket växter å så
  • viktor333
    • August 2007
    • 221

    #2
    snälla ingen som har någt bra svar??

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      hur ofta gör du vattenbyte? kanske dåligt vatten? 30% i veckan är det som gäller.
      skriv mer om akvariet, hur många fiskar osv, hur stort akvarie?
      hur ofta matar du?
      en gång om dagen, eller varannan, och då matar man så att all mat är borta inom några minuter, då matar man lagom
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • viktor333
        • August 2007
        • 221

        #4
        Ursprungligen postat av lenis3
        hur ofta gör du vattenbyte? kanske dåligt vatten? 30% i veckan är det som gäller.
        skriv mer om akvariet, hur många fiskar osv, hur stort akvarie?
        hur ofta matar du?
        en gång om dagen, eller varannan, och då matar man så att all mat är borta inom några minuter, då matar man lagom
        Jag har gjort ca två vattenbyten varje vecka vart ganska sparsam med maten ett tag, 2-3 dagars mellanrum. Men nu när jag matar dom äter dom inte det. De simmar bara runt och gapar "tuggar" med munnen hela tiden. Jag har bara 4 guppys och 4 yngel. Eller man kan inte säga att dom simmar.. de håller sig ju bara i et hörn. Jag har möblerat om för två dagar sen. Kanske har gjort det lite rörigt för dom några gånger? Varit nere å bökat å så, kanske behöver dom bara vänja sig???

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13119

          #5
          neontetror är väldigt skygga och lättstressade OM man inte ser till att plantera MYCKET växter och gärna en del flytväxter och så vill de gärna ha lite dämpad belysning! uppfyller man inte de kraven så ställer de sig gärna i ett hörn bleka och tuggandes!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          Arbetssätt...