3 Neontetra börjar bli underligga?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    3 Neontetra börjar bli underligga?

    Har 3 st neontetra som är lite konstiga.

    2 st som simmar med de andra precis som vanligt bara det att ibland vill dom
    vara för sig själva. Sen har de få en stor mage? Med en svart prick vid analen.

    Har även neontetra som börjar ljusna i färgen.
    Är ofta med de andra två som är stor om magen.


    Varför är det så
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Kärlek i karet låter det som...

    Tyvärr måste romen vara i mörker för annars möglar den så det är ju svårt i ett sällskapskar... Den som ljusnar i färgen kanske inte mår så bra men det kan också vara lite variation på färgerna tycker jag iaf..
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Lill_Lena
      • September 2006
      • 173

      #3
      låter konstigt att nån bleknat och va för sig själv...rund om magen blir de vid lek..men leker dom så brukar hanarna va och jaga dom och lur in dom i nä växter för att para sig..mina gjorde det inder en ganska lång tid, speciellt på mornarna. något du sett kanske?

      Kommentar

      • iRiC
        • August 2007
        • 89

        #4
        Ljus botten får ofta dessa fiskar att verka bleka. Har du många eller bara 3 st? ^^, Annars tror jag nog på nått som står ovanstående.
        Blogg @ http://iric.blogg.se/

        Kommentar

        • elinj
          • July 2007
          • 1100

          #5
          har ju 18 st neontetra men bara dom som är så, eller så är det 3 st som är halv stora om magen.

          har visserliggen sett att de till och från jagar varandra, är de så de leker?

          För så gör ju inte guppy eller svärdbärare (som jag har i karet), vart lite osäker där?

          Kommentar

          • Lill_Lena
            • September 2006
            • 173

            #6
            hur de jagar skiljer sig kanse lite beroende på om de leker eller inte...det är hanarna som uppträder lite tafatt på honorna..och honorna gentemot honor "biter ifrån" på varandra så att säga.
            svårt förklara..jag trodde först mina tetror var argsinta mot varandra och att det inte var nån lek..men sen såg jag hanarna slingra sig om honorna vid nån bladväxt så då förstod jag hur beteendet var. honorna blev så småning om rundare och ibland såg jag hur några ägg kom ut då och då vissa dar.
            jag hade först tetrorna i ett mindre kar som var lite fö litet och de jagade just därför varandra, de trivdes inte, sen då jag la dem i det större börja dom leka direkt i flera veckor. så miljöombyte triggar upp det verkligen bra.

            Kommentar

            • elinj
              • July 2007
              • 1100

              #7
              ok, då är jag rätt så säker på att det är lek,, för de börja växa sig runda om magen, för de är inte svullna

              Kommentar

              • elinj
                • July 2007
                • 1100

                #8
                om nu dom vore tjocka med rom/ägg. Hur ska man göra för att de ska trivas och att de ska bli mer än bara rom.

                Kommentar

                Arbetssätt...