Bara undrar.........

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elis12
    • May 2007
    • 250

    Bara undrar.........

    Jag har 10 neontetror i mitt 250l kar o dom simmar alltid tillsammans.I mitt 160l kar har jag 9 kardinaltetror o dom är spridda i hele akvariet.Har jag för många av samma kön så dom inte trivs ihop eller va är det som gjör att dom inte simmar till sammans?Mvh Elis
  • Maria - Sjöjungfru

    • January 2004
    • 4236

    #2
    Skulle tro att bet beror mer på vad dom har för kompisar i karet.
    Ofta behöver dom nå't "hot" för att dom skall stimma bra.
    Maria - Sjöjungfru

    Kommentar

    • elis12
      • May 2007
      • 250

      #3
      Jaha,så det är hos neonerna "felet" ligger då?Dom går med silverhajar,men ser aldrig att dom jagar dom.Skall börja hålla bättre koll o se om jag ser nån övergrepp dock.Mvh Elis.

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Hm. Neontetrorna stimmar bra, eftersom dom är lite varse mot silverhajarna. även om de inte blir jagade.

        Vill du att kardinalerna skall stimma bra, sätt i någon stor, "farlig" fisk i den burken också, så ska du se att de håller ihop bättre.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • elis12
          • May 2007
          • 250

          #5
          Dom får gärna låta bli att stimma bara jag vet dom har det bra.Så några farliga fiskar får dom slippa.Simmar en stor guldgurami där,men den anses nog som fredlig då, av kardinalerna i allafall.Tack för era svar.Mvh Elis

          Kommentar

          • Jessi77
            • July 2006
            • 157

            #6
            Jag har både praktbotier o scalarer med mina kardinaler o dem stimmar ändå inte så värst bra....

            Kommentar

            • iRiC
              • August 2007
              • 89

              #7
              Hehe, det fina med just neontetror och kardinaltetror är ju när de simmar i stimm. De mår inte dåligt över det! ^^, Som fåglar som flyger i flock, för att inte tala om människor som vandrar i grupp :P It's just the way it is. själv hade jag skaffat nån firre till karet med kardinaltetror så de också stimma sig ^^,
              Blogg @ http://iric.blogg.se/

              Kommentar

              Arbetssätt...