SER ut som Neon tetra men är inte Neon!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BlupBlup
    • August 2007
    • 29

    SER ut som Neon tetra men är inte Neon!!

    Hej jag va och köpte en tetra som ser ut exact som neon tetran men är inte en neon tetra för den har bara en blå streck i mitten, i affär så sa dem att d va en neon tetra men jag e helt 100% på att det inte är non neon för den har inte d röda där back....
    dem e skit fräcka och helt underbart fina så nu undrar jag om non har non aning om va det är för sorts terta jag köpt det hade vatt roligt o veta vad dem heter och hur man ska ta hand om dem...för i butiken sa dem att den skulle behandla som neoner...men dem visste juh inte ens vad den hette så jag e väldigt tveksam...

    som till lägg så har jag väntat i dryga månaden innan jag köpte dem...jag var och kolla runt lite i affärer för att se om den fanns där och det är bara en hära butiken som hade den vilket va en aningen drygt för jag ville verkligen ha den


    tack för svaren.... =)=)=)=)
  • icejoy
    • August 2006
    • 593

    #2
    Det är grön neon tetra du har fått tag på, kallas även falsk neon tetra.

    Ser ut som om den har det röda sträcket på bilden men det har den inte. Har ett gäng såna själv.
    Senast redigerad av icejoy; 18 August 2007, 18:09.
    ___________________________________________
    ___________________________________________
    Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

    Kommentar

    • BlupBlup
      • August 2007
      • 29

      #3
      Ursprungligen postat av icejoy
      Det är grön neon tetra du har fått tag på, kallas även falsk neon tetra.

      Ser ut som om den har det röda sträcket på bilden men det har den inte. Har ett gäng såna själv.
      aha!!! coolt jag misstänkte facktist just falsk neontetra men så såg jag på bilder att den inte såg ut som dem jag hade, fast ja den e som du beskrev, lite grön aktig sträck....gjutet då vet jag att jag har dem...kan juh läsa på lite nu...hehehe..

      tack för svaret=)

      Kommentar

      • icejoy
        • August 2006
        • 593

        #4
        Dom är lite mer turkos än blå tycker jag.
        Varsågod
        ___________________________________________
        ___________________________________________
        Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

        Kommentar

        Arbetssätt...