Läcka!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fengwall
    • August 2007
    • 67

    Läcka!

    Kom hem och upptäckte en läcka i akvariet! Har bara varit igång sen söndags, har några neontetror och några sorgmanteltetror. Blev akut förflyttning av allt till hinkar och annat, sen tömmning av akvariet för att förhindra vattenskador!
    Fick panikinköpa nytt 60 l och göra om allt från början ( sparade dock vatten från det gamla ). Har nu placerat fiskarna i sitt nya hem men såg att sorgmanteltetrorna har tappat jättemycket färg , fenorna är alldeles färglösa och ränderna mycket mattare.....kommer de att få tillbaka färgen? Och vad beror det på? Stress eller pH skillnad eller vad? ser onekligen bleka ut men annars rätt pigga!

  • Zirconia
    • May 2007
    • 701

    #2
    tetrorna kan tappa färgen temporärt och bli helt genomskinliga nästan då när dom blir stressade, när man fångar upp dom och flyttar dom osv.. men dom blir snart sig själv igen det tror jag
    / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

    Kommentar

    • NattDimma
      • November 2006
      • 211

      #3
      Jag tror att om fiskar blir stressade så kan de tappa lite i fråg.
      När jag flyttade för ca 1 år sedan så tappade min röda kamphane väldigt mkt i färg, men det blev bättre efter några dagar.
      Så färgen på dian fiskar kommer förhoppningsvis komma tillbaka snart igen,

      Kommentar

      • Zirconia
        • May 2007
        • 701

        #4
        Lycka till iaf med akvariet, inte kul med läckage
        / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

        Kommentar

        • fengwall
          • August 2007
          • 67

          #5
          Nu verkar de få tillbaka lite färg! Det går sakta men säkert, skönt att se att jag inte stressade ihäl de små liven. Verkar pigga:-)

          Kommentar

          Arbetssätt...