Neon fråga!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BlupBlup
    • August 2007
    • 29

    Neon fråga!

    Hej jag såg nyss att en av ina neoner är en aning tjockare än andra, först blev jag orolig men nu när jag läst att d e honorna som e en aning tjockare inser jag att hon e "mogen" fast hur gör jag för att få den "rätta stämningen" för att få dem att "do it"

    snälla hjälp, jag gillar mina neoner och vill verkligen att dem ska få ungar plus att d hade vatt sååå skoj om jag lyckast med det....men samtidigt vill jag inte göra nått som kanske skulle skada mina neoner...
    Senast redigerad av BlupBlup; 14 August 2007, 14:23.
  • felix_ragnar
    • August 2006
    • 1424

    #2
    Har själv aldrig fått yngel på neontetror men i arbetsbeskrivningen står de att de sprider rommen bland växter så det är väl en relativt lättfixad sak att börja med och om jag inte har fel så gillar de mjukt vatten(rätta mig om jag har fel)
    Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




    Kommentar

    • BlupBlup
      • August 2007
      • 29

      #3
      växter...aha...attans oxo
      jag tog 2 honor och två hanar i en 19l tank....med lite grövre sand/sten som underlag så att rommen kunde va imellan stenarna och tetrorna inte skulle äta up dem....men växter la jag inte dit...sen så har jag mörktlagt med en handuk runt tanken...

      dit tog jag en liten syre pump med syresten....fast ett par ting som jag e en aningen osäker på är...hur lång tid efter ska föräldrarna ut ur karet....vissa ställen säger 24h andra söger att d ska va uppe mot 3 dagar
      sen e frågan hur pass länge d ska va mörkt för liksom om man ska försöka med gryning så säger dem att äggen e så himlaljus kännsliga att dem dör med för mkt ljus...hur vet man va som e rätt mängd ljus...sista frrågan jag har e kan man till att början med mata yngeln me torfoder som e smulad väldigt fint....för akvaristen nära mig hade slut på annat och han sa att jag kunde gör d tills på frdag för då får han in micro mask....

      tack.. =)
      Senast redigerad av BlupBlup; 14 August 2007, 21:24.

      Kommentar

      Arbetssätt...