svart neontetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Klas Bengtsson

    • March 2007
    • 424

    svart neontetra

    jag har köpt den 9svart neontetra och den ihop med svärdbärare o platy o albionpansarmal och anstictus mal i 74liter.. är den bra ihop för den akvariet??
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det kommer att funka jättebra!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Zirconia
      • May 2007
      • 701

      #3
      Vi har 10 svarta neontetror, platys, ancistrusmal iaf vårt 95liters.. svärdbärare påminner ju om platys osv, och pansarmalar.. ja, den borde väl funka med dom också.. ingen fara så långt..

      Sen ska väl pansarmalarna vara stimfiskar och vill vara några stycken har jag hört, så du får väl ha några, du får räkna på det hela och se, vad är det 1liter/cm fisk typ.. då om tetrorna blir 4-5cm styck, så blir det ca 36-45liter där och så ancistrusen, svärdbärarna osv osv..

      Det blir väl mer att räkna på så akvariets volym räcker till, men jag vet inte hur mycket du har.. det får du räkna på själv.

      Men arterna om du menar så är väl inga problem att ha tillsammans iaf
      / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

      Kommentar

      • Klas Bengtsson

        • March 2007
        • 424

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Det kommer att funka jättebra!
        brta min gissa den för svart neontetra ihop med dom än haft min barber den.,. så klart den är fint där o tycker om växter mkt där o den trivs bra ..

        Kommentar

        • Klas Bengtsson

          • March 2007
          • 424

          #5
          Ursprungligen postat av Zirconia
          Vi har 10 svarta neontetror, platys, ancistrusmal iaf vårt 95liters.. svärdbärare påminner ju om platys osv, och pansarmalar.. ja, den borde väl funka med dom också.. ingen fara så långt..

          Sen ska väl pansarmalarna vara stimfiskar och vill vara några stycken har jag hört, så du får väl ha några, du får räkna på det hela och se, vad är det 1liter/cm fisk typ.. då om tetrorna blir 4-5cm styck, så blir det ca 36-45liter där och så ancistrusen, svärdbärarna osv osv..

          Det blir väl mer att räkna på så akvariets volym räcker till, men jag vet inte hur mycket du har.. det får du räkna på själv.

          Men arterna om du menar så är väl inga problem att ha tillsammans iaf
          jaa den är mkt fungerar bra med dom så klart svart neontetra.. men jag skall skaffa det minst två-tre pansarmal till senare.

          Kommentar

          Arbetssätt...