vilka tetror ska jag ha?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Blue Cube
    • July 2007
    • 10

    #16
    Ursprungligen postat av Joachim.S
    Har för mig att sorgmanteltetran är ganska lättodlad. Har du lyckats få några yngel på dem?
    Mina har lekt ett par gånger, tyvärr så har jag bara ett kar och de är glada i att käka upp sina ägg... Så det är knepigt att få något kvar.... Mina sorgmanteltetror har desstom vuxit sig stora (5cm). De börjar bli lite bleka nu så de börjar väl sjunga på sista versen snart?

    Kommentar

    • Lenmar
      • February 2004
      • 6154

      #17
      Vilka tetror du än väljer så tror jag det är ämrans svårt att få några yngel att överleva ihop med ciklider (och tetror med för den delen). Skaffa dem du tycker är snyggast som blickfång i burken.
      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

      Kommentar

      • Joachim.S
        • December 2005
        • 417

        #18
        jag vill skaffa mig tetror som gärna ska vara röda. Vet inte helt men jag tror det blir en riktigt fin kontrast till blå cikliderna. Nått förslag?

        Kommentar

        • Malinitzi
          • December 2006
          • 2088

          #19
          Ursprungligen postat av Joachim.S
          jag vill skaffa mig tetror som gärna ska vara röda. Vet inte helt men jag tror det blir en riktigt fin kontrast till blå cikliderna. Nått förslag?
          Vet inte hur pass tålig Kolglödstetran är men den ska jag försöka skaffa till mitt "stimakvarium". En otroligt läcker skapelse....

          Kommentar

          • Lenmar
            • February 2004
            • 6154

            #20
            Röda kristalltetror, Hyphessobrycon haraldschultzi (tror jag de heter på latin...) ganska luriga att få tag i dock och kan kosta en slant eftersom de inte är helt vanliga...
            Bifogade filer
            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

            Kommentar

            • Lenmar
              • February 2004
              • 6154

              #21
              Kolglödstetror skulle bli ett smarrigt mellanmål för cikliderna. De är underbart, vackra små tetror som stimmar superbra men det är just det att de är SMÅ...
              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

              Kommentar

              • Malinitzi
                • December 2006
                • 2088

                #22
                Det låter som om det blir ett X-tra kar för Joachim.S för bara vackra, små tetror då?

                Kommentar

                • Joachim.S
                  • December 2005
                  • 417

                  #23
                  men de røda kristalltetrorna skulle tåla ciklider eller?

                  Kommentar

                  • Lenmar
                    • February 2004
                    • 6154

                    #24
                    Mina har gjort det. Givetvis beror det p hur stora de är när du skaffar dem. Är de fullvuxna så är de inte pyttiga.
                    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                    Kommentar

                    • Joachim.S
                      • December 2005
                      • 417

                      #25
                      okok...jag ska nog åka runt lite till olika ställen och kolla utbudet och sen bestämma mig. Man bor ju nära gbg så det är ju såkert inga problem:P

                      Kommentar

                      • Lenmar
                        • February 2004
                        • 6154

                        #26
                        Det är ju en fördel att du bor nära Gbg! Börja med att åka runt och kolla in utbudet som finns, kolla gärna in vilka sorter som ser stora nog ut för att inte gå in i gapet på dina firrar. Åk sedan hem och fråga här på zoopet om de sorterna du hittade så kan det inte bli bättre! Å lita inte alltid på affärerna! De ser fiskarna i sina försäljningskar och inte i inredda sällskapsakvarier så det är inte alltid de har rätta känslan för hur firrarna funkar hemma även om de har rejälrt med kunskap.
                        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                        Kommentar

                        • Joachim.S
                          • December 2005
                          • 417

                          #27
                          det är få fösäljare jag litar kan jag lova. Men det lät som en bra idé och nu harj ag lite och göra:P

                          Kommentar

                          Arbetssätt...