HUr många neontetror i ett stim??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • *SoFiA*
    • June 2007
    • 2

    HUr många neontetror i ett stim??

    hejsan!!
    tänker skaffa några neontetror till mitt akvarium. hur många är lämpligt att köpa?? räcker det med 10 st för dom ska trivas?? har hört att man måste ha några stycken för dom ska ha de bra.
    tacksam för svar
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Ursprungligen postat av *SoFiA*
    hejsan!!
    tänker skaffa några neontetror till mitt akvarium. hur många är lämpligt att köpa?? räcker det med 10 st för dom ska trivas?? har hört att man måste ha några stycken för dom ska ha de bra.
    tacksam för svar
    Det blir jätte bra med 10st själv har jag 40 till 50 tetror i mitt men dem är blandade men dem stimmar i bland ihop, en syn för gudarna men vackert
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Pannecke
      • January 2005
      • 1325

      #3
      Ursprungligen postat av *SoFiA*
      hejsan!!
      tänker skaffa några neontetror till mitt akvarium. hur många är lämpligt att köpa?? räcker det med 10 st för dom ska trivas?? har hört att man måste ha några stycken för dom ska ha de bra.
      tacksam för svar
      Jag skulle rekomendera kardinaltetran, jag tycket att den är finare och den är mer tålig. Antalet kan ju variera, jag hade 30st i ett 180 liters med lita andra fiskar också.
      /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

      Gå gärna in och titta på vår hemsida.

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #4
        Ursprungligen postat av *SoFiA*
        hejsan!!
        tänker skaffa några neontetror till mitt akvarium. hur många är lämpligt att köpa?? räcker det med 10 st för dom ska trivas?? har hört att man måste ha några stycken för dom ska ha de bra.
        tacksam för svar
        Jag skulle säga minst 10 men det beror på hur stort akvariet är.
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        • Verbal-slaughter
          • June 2007
          • 272

          #5
          Beror mycket på storleken som batski skriver, du bör köpa minst 10 st..

          Kommentar

          • Rambo
            • February 2004
            • 672

            #6
            Skulle nog drista mig till att säga att ju fler du har desto bättre under förutsättning att du inte överbelastar ditt akvarium.
            575l Åleds
            80l JAD
            Tiffany - perser/norskskogskatt
            Lizton - renrasig Bengal

            Kommentar

            • abbimicke
              • May 2007
              • 599

              #7
              10 stycken går bra, men alltid bättre med fler. Själv har vi 30 stycken just nu och de är vackra i större akvarium med många små neontetror som lyser
              http://kiwi.msun.se <- blogg

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #8
                Du har fortfarande inte sagt hur stort akvariet är, men eftersom du är nybörjare, så antar jag att du har ett akvarium som är mellan 50-100 liter, och i så fall skulle det passa bra med 10-15 stycken tetror NÄSTAN oavsett vilken art du väljer, men om du snöat in på Neoner så tycker jag ändå som Pannecke att Kardinaltetran är lite bättre, både tåligare och i mitt tycke snyggare.

                Sedan beror ju allt på vilka kompisar som bor i akvariet också, har du mycket andra fiskar?
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                Arbetssätt...