2 st Columbiatetra-yngel!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katina
    • January 2006
    • 163

    2 st Columbiatetra-yngel!!!!

    Jag hittade till min stora förvåning 2 st columimbitetra-yngel i mitt kar igår! Hoppas nu bara att inte föräldrarna eller mina mosaikguramis äter upp dem, någon som vet om någon av sorterna brukar vara glupska? !! De är ca 1 cm långa (med fenan), hur gamla kan de vara? Jag har bara haft tetrorna (10 st) i några veckor och har inte sett någon rom men det kanske man inte gör... ? och jag som var orolig att mitt höga PH (7,5) skulle göra att de inte trivdes, men de måste de väl göra om de ynglar av sig!!??
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Kul!
    Colombiatetran är en av de mest lättlekta tetrorna iofs, men ändå kul att få egna yngel. Kompisen har ett gäng av dessa och han får åka till akvarieaffären allt som oftast och sälja av överskottet så nu vet du vad du har att vänta.
    Tror nog att det redan har blivit en del yngel uppätna av föräldrarna, och leken skedde nog bara efter någon vecka i sitt nya hem.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • fougner
      • February 2007
      • 218

      #3
      Grattis!




      //Hampus
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1233063

      Kommentar

      • Katina
        • January 2006
        • 163

        #4
        Tackar!!!!! Jag blev så glad och håller nu tummarna för att de två små ska klara sig. Jag har aldrig fått yngel på andra än ungfödare så det känns lite extra! Man blir lite sugen att försöka odla när det gick att få yngel utan att försöka!!!! Trodde att bara proffsen kunde!!! Måste försöka få till att vi kan ha ett litet akvarium till.... för odling.... i köket kanske...eller badrummet......!!!! hmmmmm:-)

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          ....eller så kan du ha ett kar där, och ett där, och ett där...
          Grattis, du har drabbats av sjukan som många med idg har fått!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Katina
            • January 2006
            • 163

            #6
            Det är en ganska trevlig sjuka....:-) Jag letar upp mina två yngel med jämna mellanrum och blir lika lycklig varje gång jag hittar dem och de inte har blivit mat!!!(hjälp!!!?) Tyvärr verkar mina två söner tveka över mammas förstånd men det får man väl ta......

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              De lär sig snart var det finns plats i deras rum så de kan ha ett eget kar med allt som du inte vill pytsa i dina såsom dykare, sjunkna skepp och andra fräcka inredningsdetaljer.
              Pass opp, sjukan kan smitta!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Katina
                • January 2006
                • 163

                #8
                Jag är rädd för det där med dykare mm, det är till den avdelningen sönerna dras om jag lyckas få med dem till akvarieaffären (!!!!!!????). Mitt akvarieintresse började med att vi köpte ett 54 liters till ena sonen, man han blev måttligt intresserad, medan jag fastnade svårartat... och nu har vi två kar (54 + 180) med längtan efter flera (hos mig, de andra tvekar (konstigt!!!??). PS. Mina två yngel lever än, nu släcktes ljuset så jag får kolla efter dem i morgon igen.

                Kommentar

                • Katina
                  • January 2006
                  • 163

                  #9
                  NU är det tre yngel och de simmar bland de andra fiskarna. De är sååååå söta, som sina föräldrar fast små!!!
                  "stolt matte"

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #10
                    Och du har fortfarande bara 2 kar?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Katina
                      • January 2006
                      • 163

                      #11
                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Och du har fortfarande bara 2 kar?
                      Än så länge..... ...... .....

                      Kommentar

                      Arbetssätt...