Hjälp min fiskar äter inte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aisha
    • May 2007
    • 7

    Hjälp min fiskar äter inte

    Jag har precis fått ett akvarium på 150 l. Jag har åtta växter varav en stor som sträcker ut sig på ytan. För fyra dagar sen köpte jag neontetror och dom verkar absolut inte trivas. De håller sig bara i ett hörn där pumpen och en växt står. När jag matar dem äter de bara då en matbit åker förbi dem. Jga har aldrig sett nån uppe vid ytan och när maten väl sjunkit till botten äter de ju inte det. Jag är nästan säker på att de inte äter tillräckligt, kan inte tänka mig att alla får i sig nåt. Har jag för lite växter, lekplatser? Jag har en sån där träbit som man brukar ha och en stenplatta lutad mot väggen, den står vid det hörnet där fiskarna brukar vara.
    Är det nån som känner igen sig, vad kan jag göra
    Tacksam för svar/ Aisha
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    kan vara att fiskarna inte känner sig hemma riktigt ännu......vänta nån dag till och se hur de mår.......det tat ju alltid lite tid för en fisk att vänja sig vid sitt nya hem
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • aisha
      • May 2007
      • 7

      #3
      Okej jag får väl ha lite tålamod då...
      En annan sak, måste man ha en bakrund till akvariet eller är det okej med väggen. Mitt akvarium står mot en mörk brun vägg är det okej?

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        jag hade nog satt dit en plastbakrund....sådan som man har på yttersidan av akvariet.....tycker sånna är snygga och ser lite trevligare ut med
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • aisha
          • May 2007
          • 7

          #5
          Är det bara för syns skull man har sån eller är det bättre för fiskarna? Hälsningar Aisha

          Kommentar

          • Maria - Sjöjungfru

            • January 2004
            • 4236

            #6
            Ursprungligen postat av aisha
            Är det bara för syns skull man har sån eller är det bättre för fiskarna? Hälsningar Aisha
            Fiskarna bryr sig inte, så ja, det är bara för syns skull
            Maria - Sjöjungfru

            Kommentar

            • Sara1111
              • April 2007
              • 202

              #7
              Ursprungligen postat av aisha
              Är det bara för syns skull man har sån eller är det bättre för fiskarna? Hälsningar Aisha
              Huvudsaken är att fiskarna inte har "öppet" runt om hela akvariet. En mörk vägg borde fungera lika bra som en bakgrund.
              Den som simmar mot strömmen, simmar ändå i den.

              Kommentar

              • aisha
                • May 2007
                • 7

                #8
                Ok tack va bra, då tror jag att jag låter bli att skaffa en bakrund.

                Kommentar

                • aisha
                  • May 2007
                  • 7

                  #9
                  Idag verkar dom faktiskt må bättre, de simmar runt lite mer. Känns bra...
                  /Aisha

                  Kommentar

                  Arbetssätt...