vad har jag köpt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommi
    • April 2007
    • 35

    vad har jag köpt?

    jag var och köpte ett gäng tetror idag. 5 stycken närmare bestämt som jag trodde var glödbandstetror och som butiken instämde med.

    nu såg jag en bild på glödbandstetor och det är inte såna jag har fått med mig hem i alla fall.

    dom är små med silverfärgad kropp och den tvådelade bakfenan samt ryggfenan är orange. Längre bak på kroppen har dom en stro svare triangel. Lite halvdan beskrivning men i brist på bild så..

    någon som vet vad det är för några? Gick igenom zoopets tetra beskrivningar och hittade den inte där
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    #2
    en sån här? http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=450

    Eller kanske denna? http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=900
    Always look at the bright side of life

    Kommentar

    • Tommi
      • April 2007
      • 35

      #3
      jag kan tyvärr inte se den första men den andra är det inte. När dom simmar fort förbi glaset och ljuset träffar dom rätt ser det ut som dom börjar "glöda" med et rosa/orangeaktigt sken. Väldigt vackra

      liknar den andra bilden lite dock men mer oranga och den svarta trianglen är större och tydligare
      Senast redigerad av Tommi; 27 April 2007, 11:04.

      Kommentar

      • albjohn
        • March 2006
        • 1179

        #4
        Det är kanske Drottningrasbora du köpt.
        Mvh Leif

        Kommentar

        • Nitra98
          • June 2005
          • 1987

          #5
          Eller kilfläcksrasbora?
          Min zoon

          Kommentar

          • Tommi
            • April 2007
            • 35

            #6
            det kan nog var kilfläcksrasboror tror jag. Bilden på zoopet är mycket rödare men sån är det nog ändå...

            ja ja ett litet felköp men dom är ju väldight charmiga så dom får nog allt stanna i alla fall. Får väl införskaffa någon flytväxt och lite mer grönt så att dom trivs riktigt bra.

            tack för hjälpen!

            Kommentar

            Arbetssätt...